به گزارش خبرگزاری فارس، روح‌‌‌الله لطیفی در شبکه یک تلویزیون اعلام کرد: در مجموع ۱۳۵‌هزار تن جو وارد شده بود که حدود ۲تن از آن در گمرک به دلیل قرار گرفتن در معرض باران سبز شده و تقریبا غیرقابل استفاده است.

این مسوول تاکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را دو تا سه ماه گذشته و با دو شناور وارد کشور کرد، اما با وجود انبارهای مسقف اصرار داشتند در فضای باز نگهداری شود.

لطیفی گفت: حتی این را که گفته می‌شود نایلون و چادر روی این محصولات کشیده بودند، همکاران ما تایید نمی‌‌‌کنند.

سخنگوی گمرک همچنین گفت: سوال این است که این شرکت اخیرا ذرت هم وارد کرده بود، اما این محصول را سریع انتقال داد، اما جو دامی را که از چند ماه پیش در فضای باز دپو شده بود، انتقال نداد و حتی به دو انبار مسقفی که وجود داشت، نیز جابه‌جا نکرد.  سخنگوی گمرک ادامه داد: گزارش هواشناسی در مورد بارندگی را به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کردیم و حتی درباره لزوم جابه‌جایی این محموله دپوشده نیز هشدار دادیم، اما توجهی نکردند.

وی تصریح کرد: از ۱۳۵‌هزار تن محموله جو واردشده ۱۲۰‌هزار تن ترخیص شده بود و ۱۵‌هزار تن در فضای باز دپو شده بود که حدود ۲تن آن سبز شده و تقریبا غیرقابل استفاده است. لطیفی این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام را که باعث آسیب‌زدن به محصول وارداتی با ارز ترجیحی شده است، ضرر به بیت‌‌‌المال عنوان کرد که باید در مورد آن دقت بیشتری شود.