خوش‌لباس‌ترین‌های ایران معرفی می‌شوند

گروه صنعت و معدن- خوش‌ لبا‌س‌ترین‌های ایران به منظور شناسایی فرهنگ پوشش مردم و آشناسازی سلیقه‌های مصرف‌کنندگان انتخاب می‌شوند. عضو کمیته تخصصی پوشاک جامعه متخصصان نساجی ایران با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: این اقدام که در قالب یک مسابقه انجام خواهد شد، نظر مساعد مسوولان ذی‌ربط و حمایت آنان را نیز به همراه دارد.

محمد‌کارآزاد فرد تصریح کرد: انجام مسابقه به منظور دریافت نقطه‌نظرهای مردم در خصوص پوشش، هم مسوولان و هم تولیدکنندگان را در برنامه‌ریزی ها ونوع تولیدات یاری می‌کند.

مجری برگزاری مسابقه خوش‌لباس‌ترین‌های ایران افزود: با برگزاری این مسابقه ملی در سراسر کشور، سلایق محلی، بومی و استانی مردم از نظر پوشش شناسایی خواهد شد. وی ادامه داد: این مسابقه در پنج گروه سنی کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند برگزار می‌شود و هر فرد باید از یک یا دو تیپ خود، دوعکس که مطابق با موازین شرعی و عرفی جامعه باشد، حداکثر تا تاریخ ۳۰/۸/۸۵‌ به دفتر ماهنامه صنعت پوشاک به آدرس تهران صندوق پستی ۴۹۱- ۱۵۸۵۵ ارسال کند و به ۱۰نفر برگزیده

(از هر گروه سنی دو نفر) جوایزی اهدا می‌شود. کارآزاد فرد افزود: متقاضیان شرکت در مسابقه خوش‌لبا‌س‌ترین‌های ایران می‌توانند فرم و اطلاعات جزیی شرکت در این مسابقه را از طریق ماهانه صنعت پوشاک تهیه کنند.

مدیر مسوول ماهنامه صنعت پوشاک و مجری برگزاری این مسابقه تاکید کرد: انتخاب خوش‌لباس‌ترین‌های ایران توسط مردم به الگویی برای هدایت و حرکت تولید‌کنندگان پوشاک در تولید کالایی پرطرفدار تبدیل خواهد شد.

وزارت صنایع حمایت می‌کند

عضو کمیته تخصصی پوشاک جامعه متخصصان نساجی ایران در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: وزارت صنایع و معادن از طرح‌هایی که به بهبود وضعیت صنعت پوشاک کشور منجر شود، حمایت می‌کند.

‌محمد کارآزادفرد درجمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در سال‌های گذشته به دلیل نبود آمار صحیح از صنعت پوشاک کشور و عدم آگاهی تولیدکنندگان از سلایق مردم، پوشاک گوناگونی وارد بازار شده است.

وی در ادامه افزود: در اغلب دستگاه‌های ذی‌ربط صنعت پوشاک و همچنین تشکل‌های مرتبط با این بخش، اطلاعات صحیحی از سلایق مردم در مورد پوشش وجود ندارد.

کارآزاد فرد گفت : با توجه به برگزاری نمایشگاه‌های اخیر در خصوص طراحی و مد و همچنین استقبال جامعه از آن، قرار است سلایق مردم در خصوص پوشش‌های مختلف از طریق برگزاری مسابقه به نظرسنجی گذاشته شود. عضو کمیته تخصصی پوشاک جامعه متخصصان نساجی با بیان اینکه در زمان حاضر از نظر ذهنی فاصله زیادی بین صاحبان صنایع پوشاک و سلایق مردم وجود دارد، افزود: کمبود اطلاعات در واحدهای تولیدکننده پوشاک، مردم را با چالش‌هایی مواجه ساخته که نتیجه آن پر شدن بوتیک‌ها از لباس‌های گوناگون داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: ایران دارای بازاری ۷۰میلیون نفری است و دیر یا زود، بازار در دست تولیدکنندگان داخلی خواهد بود و برای این منظور راهی جز تحقیقات وجود ندارد. وی تاکید کرد: این تحقیقات باید از درون مردم و با هدف شناسایی سلیقه‌ها انجام شود. عضو شورای فرهنگ عمومی در زمینه طراحی مد و لباس ادامه داد: تجارب سال‌های گذشته نشان می‌دهد که مردم تمایلی به‌شرکت علنی درنظرسنجی‌ها ندارند، از این رو مقرر شد با انجام مسابقه‌ای، سلایق مردم در خصوص پوشش جمع‌آوری شود.