گروه صنعت و معدن‌ـ‌ ایران الگوی همکاری صنعتی با ونزوئلا را در کشور بولیوی نیز اجرا می‌کند. محسن شاطرزاده معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: تفاهمنامه همکاری‌های صنعتی بین ایران و بولیوی امضا شد.

شاطرزاده با بیان اینکه این تفاهمنامه هفته گذشته به امضای وی و وزیر تولید کشور بولیوی رسید، گفت: بر طبق این تفاهمنامه ایران در زمینه صنایع نفت و گاز، صنایع کوچک و صنایع تبدیلی و کشاورزی در بولیوی فعالیت صنعتی انجام می‌دهد.

شاطرزاده که سرپرست معاونت تولید وزارت صنایع و معادن را نیز بر عهده دارد خاطرنشان کرد: ساخت کارخانه لبنی، آرد، تزریق لاستیک و پلاستیک و کارخانه ساخت ادوات کشاورزی در قالب همکاری‌های کوتاه‌مدت صنعتی ایران و بولیوی تعریف‌شده که تا دو ماه آینده قرارداد ساخت این کارخانه‌ها برای امضا بین طرف‌های ایرانی و بولیوی آماده خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار ما تصریح کرد: قرار است تراکتور مورد نیاز بخش کشاورزی بولیوی از طریق کارخانه تراکتورسازی ساخته شده در ونزوئلا به بولیوی صادر شود.

ماجرای گوشی تلفن‌همراه

محسن شاطرزاده در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد در مورد اقدامات احتمالی وزارت صنایع در مورد به نتیجه نرسیدن مذاکرات سه شرکت طرف امضا با وزارت صنایع و معادن برای ساخت گوشی تلفن‌همراه گفت:‌ در مورد این مساله بعدا توضیح می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ما بیش از ۲۰روز از مهلتی که وزارت صنایع و معادن در تفاهمنامه‌ای با سه شرکت ایرانی برای تولید گوشی تلفن‌همراه تعیین کرده بود می‌گذرد اما هنوز گوشی در ایران تولید نشده است.