عمان با داشتن شرایط بسیار ویژه جغرافیایی (همسایه جنوبی تنگه هرمز و نزدیک بنادر اصلی جنوبی ایران) و ارتباط سیاسی و تجاری بسیار خوب با ایران یکی از بهترین کشورها برای فعالیت تجاری ایرانیان است؛ به‌خصوص با محدودیت‌های فعالیت در دبی، قطر و کویت و مزایای مالیاتی ویژه عمان و تعرفه گمرکی ثابت آن (۵درصد)؛ جذابیت این کشور افزایش یافته است.

با توجه به شرایط مناسب برای افزایش تنوع کالاهای صادراتی ایران و زیرساخت‌های موجود برای صادرات مجدد در عمان، ظرفیت افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو طرف تا پنج میلیارد دلار وجود دارد (در حال‌حاضر کمتر از یک‌میلیارد دلار). همچنین با وجود بسته‌شدن بنادر و مرزها بر روی کالاهای ایرانی از سوی بسیاری از کشورها، عمان خطوط کشتیرانی تجاری بین دو کشور را افزایش داد. ایرانیان کالاهای متنوعی از جمله مواد معدنی، محصولات کشاورزی، مواد غذایی، تجهیزات ماشین‌آلات صنعتی و مصالح ساختمانی به عمان صادر می‌کنند و به دلیل نگاه این کشور و همراهی در شرایط تحریم، فعالان اقتصادی علاقه بیشتری به تجارت و ثبت شرکت در این کشور برای اهداف مختلف پیدا کرده‌اند.

 استفاده از این فرصت‌ها عموما نیازمند ثبت شرکت و تاسیس دفتر یا سرمایه‌گذاری در این کشور است که می‌تواند در شهرهای سرزمین اصلی یا مناطق آزاد و صنعتی رخ دهد و تفاوت‌های مهمی با یکدیگر دارند.

در این سمینار به ظرفیت‌ها و فرصت‌های بازار عمان، فرصت‌های عمان برای تغییر گواهی مبدا و صادرات مجدد به بازارهای جهانی، مهم‌ترین واردات عمان و پتانسیل صادرات ایران به عمان، ثبت شرکت در سرزمین اصلی و مناطق آزاد و صنعتی، معرفی رقبا، شبکه توزیع، قوانین گمرکی، مالیاتی، بانکی و مناقصات عمان، بنادر، زیرساخت‌ها و مراودات تجاری ایران و عمان، مثال‌هایی از موفقیت‌ها و ناکامی‌های شرکت‌های ایرانی در عمان اشاره می‌شود.

علاقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مندان و متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۷۱۰۱۷۸و ۴۲۷۱۰۱۷۵ تماس گرفته یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت Lms. den. ir مراجعه کنند.