قیمت لوازم‌خانگی امسال 20 درصد افزایش یافت

رییس گروه لوازم خانگی وزارت صنایع و معادن، گفت: افزایش قیمت جهانی مواد اولیه موجب افزایش ۲۰درصدی قیمت لوازم خانگی در بازار شد. ابوالقاسم شانه‌ساز، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به بالا رفتن قیمت جهانی مواد اولیه، گفت: این امر موجب شده که قیمت محصولاتی از جمله فولاد و قطعات واسطه‌ای افزایش یابد.

به گفته وی، افزایش قیمت ۲۰درصدی تاثیری در خرید متقاضیان کالاهای خارجی ندارد و براین اساس افزایش قیمت لوازم‌خانگی خارجی زیاد محسوس نیست. شانه‌ساز درخصوص میزان تولید لوازم‌خانگی در کشور در سال‌جاری خاطرنشان کرد: به علت افزایش قیمت جهانی مواد اولیه، تولید کارخانه‌های داخلی لوازم خانگی کشور حدود ۳۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش تولید یخچال در سال‌جاری، افزود: مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این کالا از سایر لوازم خانگی بیشتراست.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد قیمت لوازم خانگی در بازار کشور در شرایطی افزایش حتی بیشتر از ۲۰ درصد را تجربه می کند که چندی پیش اعلام شد تعرفه واردات لوازم خانگی افزایش می یابد.تصمیم دولت به افزایش تعرفه واردات این نوع کالاها در درازمدت به نفع تولید داخلی می شود که اگر تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید را بالا نبرند به طور قطع قیمت فروش افزایش خواهد یافت.