دنیای اقتصاد روزنامه انجمن دارندگان نشان استاندارد شد

انجمن دارندگان نشان استاندارد در اولین مجمع عمومی خود روزنامه دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه رسمی انتخاب کرد.

اعضای این انجمن تازه تاسیس در اولین مجمع عمومی بعد از انتخاب اعضای اصلی هیات‌مدیره با بیشترین آرا دنیای اقتصاد را به عنوان روزنامه رسمی انجمن برگزیدند. گروه صنعت و معدن- فرید قدیری: انجمن دارندگان نشان استاندارد با برگزاری اولین مجمع عمومی، از روز گذشته رسما کار خود را آغاز کرد به اولین تشکل غیر‌دولتی در زمینه استاندارد در کشور تبدیل شد.

انجمن دارندگان نشان استاندارد در اولین مجمع عمومی موفق شد حدود ۴۰۰‌نفر عضو بگیرد. در عین حال کلیه ۸‌هزار واحد صنعتی و تولیدی دارای نشان استاندارد می‌توانند عضو این انجمن شوند.

از این پس و با حمایت‌هایی که رییس موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی از انجمن دارندگان نشان استاندارد می‌کند قرار است بخش قابل توجهی از فعالیت‌های این موسسه دولتی به انجمن مذکور واگذار شود.

دکترعلی‌اصغر توفیق، رییس موسسه استاندارد در مجمع موسسان دارندگان نشان استاندارد‌ که بعد از ظهر شنبه برگزار شد، گفت: فرهنگ‌سازی روی نشان استاندارد اولویت‌های کاری این انجمن باشد.

توفیق گفت: خوشحال هستم از اینکه انجمن دارندگان نشان استاندارد بعد از ماه‌ها تلاش و همفکری سرانجام تاسیس شد.

معاون وزیر صنایع و معادن در ادامه با اشاره به اینکه تشکل‌ها و بخش‌خصوصی بهتر و راحت‌تر می‌‌تواند در حوزه استاندارد و استانداردسازی حرکت کند، گفت: از این پس می‌‌توانیم بخشی از فعالیت‌های موسسه استاندارد همچون تدوین و بازنگری استاندارد، پیگیری قضایی نسبت به سوء‌استفاده‌کنندگان از نشان استاندارد و پروژه‌هایی که انجام آن توسط بخش‌خصوصی راحت‌تر و بهتر می‌تواند صورت گیرد به انجمن دارندگان نشان استاندارد واگذار شود.

رییس موسسه استاندارد همچنین تصریح کرد: از سال‌جاری برنامه‌ریزی و اجرای همایش‌هایی با موضوع استاندارد همچون روز جهانی استاندارد، جایزه ملی کیفیت و... به انجمن دارندگان نشان استاندارد

واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد علی‌اصغر توفیق در کنار بهروز ریاحی، محسن خلیلی عراقی، رضا صحرایی و بهروز فروتن هیات موسس «انجمن» را تشکیل می‌دهند که در اولین مجمع عمومی این انجمن موفق شدند به همراه شهریار خاشع و پورفلاح به عنوان هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد انتخاب شوند.

دبیر هیات موسس انجمن دارندگان نشان استاندارد نیز در مراسم نخستین مجمع عمومی این تشکل گفت: انجمن دارندگان نشان استاندارد ایران با عنوان انجمن غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی تاسیس شد.

بهروز ریاحی، در تشریح اهداف تشکیل انجمن خاطرنشان کرد: ایجاد انسجام و هم‌‏رایی بین دارندگان نشان استاندارد، تبادل‌‏نظر و هم‌‏اندیشی اعضا با یکدیگر، بررسی کارشناسی پیرامون چگونگی ایجاد اعتماد در مصرف‌‏کنندگان، نظام بخشی به انجمن‌‏های صنفی مرتبط، تشکیل گروه‌‏ها و کمیته‌‏های تخصصی، دفاع قانونی از واحدهای دارای نشان استاندارد و استفاده از کارشناسان از جمله مهم‌‏ترین اهداف تشکیل انجمن است.

استاندارد زبان تجارت است

محسن خلیلی رییس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع که از روز گذشته به عنوان عضو هیات مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد نیز انتخاب شد در این مراسم گفت: تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای در تدوین و ترویج استانداردها و استانداردسازی نقش اساسی و کلیدی را دارا هستند. وی افزود: کارشناسان و صاحب‌نظران مسائل کلان ابراز می‌دارند دو تحول بزرگ در یکی دو دهه اخیر صورت گرفته که مورد اول، فرو ریختن بسیاری از دیوارهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین کشورها و پدیده جهانی شدن و مورد دوم، افزایش چشمگیر رشد تجارت در مقابل تولید بوده است.

این امر به طور آشکار، به معنی افزایش و توسعه میدان رقابت است.

خلیلی سپس گفت: به دلیل افزایش رقابت، در دهه‌های اخیر توجه صنایع به استاندارد به طور کلی بسیار زیاد شده است زیرا همگی به نقش موثر آن در ادامه حیات سازمان در بازار شدیدا رقابتی واقف هستند و می‌دانند که استاندارد زبان تجارت است.