اولین دوره این رویداد با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۹۷ برگزار و با استقبال قابل‌‌‌توجه مخاطبان و جریان‌‌‌‌‌‌‌‌‌سازی‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اثرگذار در جهت نیازهای فعالان این صنعت همراه شد. دو دوره بعدی این رویداد نیز با همکاری فعالان و صاحب‌‌‌نظران این صنایع و شرکت ملی صنایع مس ایران با موفقیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دوچندان برگزار شده و پس از سه دوره، جایگاه بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌رقیبی در میان فعالان این صنایع پیدا کرده است.

لزوم تمرکز بیشتر بر این صنایع، تجربه موفق برگزاری سه دوره «همایش و نمایشگاه چشم‌‌‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌‌‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» و همچنین بازخورد مخاطبان مبنی بر محتوای غنی و کاربردی ارائه‌شده در این رویداد، گروه رسانه‌‌‌ای «دنیای‌اقتصاد» را بر آن داشت تا با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران، برگزاری چهارمین دوره این همایش را در دستور کار خود قرار دهد. هدف از برگزاری چنین رویدادی، ایجاد فرصتی ارزشمند برای تبادل اطلاعات بین بازیگران اصلی این صنعت، اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‌‌‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی است.

هفت محور اصلی این همایش شامل «همسوسازی ارکان زنجیره تولید، بررسی و رفع موانع تولید و اصلاح قوانین مرتبط»، «بررسی چشم‌‌‌انداز تولید، مصرف و صادرات فلزات غیرآهنی و متوازن‌‌‌سازی بازار»، «احیای برجام، نقش موثر در بازارهای بین‌المللی و اصلاح سیاست‌‌‌های ارزی و صادراتی»، «افزایش بهره‌‌‌وری و ارتقای ارزش‌افزوده محصولات فلزی غیرآهنی و توسعه پایدار»، «اهمیت توسعه زنجیره اکتشاف در منابع فلزات غیرآهنی و نقش فناوری‌‌‌های نوین»، «جایگاه احیا و سرمایه‌گذاری بر معادن کوچک و متوسط در توسعه صنایع فلزات غیرآهنی» و «نقش استارت‌آپ‌‌‌ها و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در توسعه صنایع فلزات غیرآهنی» است.

این همایش به دلیل دوران همه‌گیری، به صورت آنلاین و حضوری با خدمات پخش زنده، نمایشگاه مجازی و امکان پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین دوره همایش و نمایشگاه چشم‌‌‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران یا دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توانند با شماره تلفن ۴۲۷۱۰۱۸۰ تماس بگیرند یا به آدرس events@den.ir  ایمیل ارسال کنند.