اگر چه هنوز یک هفته‌ای از انتشار جزئیات سند استراتژی توسعه صنعتی برای عموم نمی‌گذرد اما به گواه وزارت صنایع و معادن و شخص اول این وزارتخانه این سند پیش‌تر در اختیار نهادهای مختلف، صاحبنظران اقتصاد و صنعت و فعالان این بخش قرار گرفته بود. این در شرایطی است که تماس خبرنگاران گروه صنعت و معدن دنیای اقتصاد برای انعکاس نظرات گروه‌های یاد شده بدون نتیجه مانده است. این افراد که طیف وسیعی از نمایندگان مجلس، صنعتگران، صاحبنظران، تحلیلگران و... را در برمی‌گیرند، گفته‌اند که تاکنون این سند را ندیده‌اند و از آن اطلاعی ندارند تا نظری درباره آن ارائه کنند. جملگی این افراد کسانی هستند که همواره در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های جمعی بر این نکته پافشاری می‌کردند که نبود راهبرد در بخش صنعت و معدن مهم‌ترین دلیل سردرگمی بسیاری از صنعتگران، سرمایه‌گذاران و حتی دولتمردان شده است. اما اکنون که به گفته وزیر صنایع و معادن این سند پیش از انتشار در اختیار افراد صاحبنظر، صنعتگر، نهادهای مختلف قرار گرفته است، مدعی‌اند یا از انتشار آن اطلاعی ندارند یا فرصت خواندن آن را پیدا نکرده‌اند.

در این شرایط دو سوال اساسی پیش روی قرار می‌گیرد: نخست آنکه آیا باید سخنان وزیر صنایع و معادن را مورد تردید قرار داد که گفته است گروه‌های مختلف را در جریان این سند قرار داده‌ایم و همین امر سبب تاخیر در ابلاغ آن شده است.

دوم آنکه، درباره سخنان گروه‌های مرتبط با سند استراتژی‌ توسعه صنعتی تامل کرد. چرا که اگر سخنان دکتر طهماسبی را ملاک نظر قرار دهیم، کم توجهی مخاطبان به این سند نمایان می‌شود.