به منظور آشنایی کامل با عوارض زمین‌شناسی ایران و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های زمین‌شناسی و معدنی در کشور، نرم‌افزار گرافیکی پرواز زمین‌شناسی توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور طراحی شده که از طریق شبکه جهانی اینترنت در دسترس عموم قرار گرفته است. سیدهادی میرمحمد میگونی مدیر گروه فناوری اطلاعات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان مطلب فوق گفت: نرم‌افزار پرواز زمین‌شناسی با قابلیت پرواز رایانه‌ای بر روی محدوده کل منطقه کشور جهت ارائه اطلاعات گرافیکی و متنی عوارض زمین‌شناسی با قابلیت افزودن لایه‌های اطلاعاتی نقطه‌ای، خطی و چندضلعی بوده که در این نرم‌افزار از تصاویر ماهواره‌ای Aster‌ با دقت ۳۰متر استفاده شده است.

وی در خصوص قابلیت‌های این نرم‌افزار گفت: نرم‌افزار مذکور قابلیت نمایش کلیه عوارض روی زمین را دارد و کاربر با پرواز فرضی بر روی ایران می‌تواند کلیه عوارض زمین‌شناسی را به صورت سه‌بعدی مشاهده و با اضافه کردن لایه‌های مختلف اعم از پراکندگی معادن، گسل‌ها و رودخانه‌ها اطلاعات لازم را دریافت کند.

میگونی خاطرنشان کرد: از آنجایی که اطلاعات مذکور در هیچ نشریه و رسانه‌ای ارائه نمی‌شود، نرم‌افزار پرواز زمین‌شناسی مفیدترین و مناسب‌ترین راه جهت دسترسی به اطلاعات این بخش بوده که هم‌اکنون از طریق وب‌سایت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با آدرس WWW.gsi.ir قابل دسترسی است.