به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در این نشست مجازی رسولیان افزود: یکی از چالش‌هایی که کشورها امروز با آن مواجه هستند، توزیع ناعادلانه ثروت در جهان است و یکی از راه‌هایی که می‌توانیم بر این چالش فائق بیاییم این است که صنایع کوچک و متوسط را تقویت کنیم.  وی گفت: صنایع کوچک و متوسط در کنار مزایای متنوع خود، دارای موانع و چالش‌های مشترک خاصی هستند که برای حل آنها، همه کشورها گام‌های توسعه‌ای خاصی برداشته‌اند.

رسولیان ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با درنظر گرفتن نقش و اهمیت صنایع کوچک و این واقعیت که حدود ۹۲ درصد از صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند، تلاش می‌کند با به‌‌کارگیری سیاست‌های توسعه‌ای و حمایت‌های گوناگون و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، فضای رقابت‌پذیری را برای صنایع کوچک به‌وجود آورد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت، از نظر ساختاری دارای یک ستاد مرکزی در تهران است و در هر استان نیز یک شرکت تابعه دارد که در قالب شرکت دولتی، ماموریت‌های محوله را در دو حوزه اساسی ایجاد زیرساخت و توسعه صنایع کوچک دنبال می‌کنند. رسولیان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسیده و قریب به یک میلیون نفر در بیش از ۴۹ هزار واحد صنعتی مستقر در آن‌ها مشغول به کار هستند، اظهار کرد: این رقم ۴۸ درصد کل صنایع ایران را شامل می‌شود و بیش از ۱۰‌درصد این واحدها نیز صنایع برخوردار از فناوری پیشرفته هستند.

وی افزود: همچنین ۶ شهرک فناوری و ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب‌وکار برای ارائه خدمات و تامین نیازهای صنایع کوچک ایجاد شده‌اند و بیش از ۵۰۰ مشاور در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه برنامه‌های حمایتی از صنایع کوچک مطابق با مراحل شکل‌گیری واحدهای صنعتی و الزامات هر مرحله را در چهار محور «توسعه صنعتی و فناوری»، «توسعه کارآفرینی»، «توسعه بازار و امور بین‌الملل» و «تامین مالی و سرمایه‌گذاری» تشریح کرد. رسولیان با اشاره به برنامه توسعه خوشه‌‌های کسب‌وکار به‌عنوان یکی از مدل‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: این سازمان برنامه توسعه خوشه‌ای را از یونیدو اخذ و پس از یک دهه تلاش اکنون مدل توسعه خوشه‌های کسب‌وکار را با موفقیت در کشور پیاده‌سازی کرده است.