به گزارش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان ‌افزود: این اراضی در سال‌های گذشته به متقاضیان واگذار شد، اما صاحبان آنها به دنبال فعالیت صنعتی نبوده یا فعالیت‌های سوداگرانه را دنبال کرده‌اند.

وی اضافه ‌کرد: به این منظور کمیته ویژه‌ای در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تشکیل شده و در برنامه سال ۱۴۰۰ بازپس‌گیری ۴۰۰ هکتا‌ر از این اراضی با همراهی قوه‌قضائیه برای واگذاری به افراد دارای اهلیت و صلاحیت در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عمده تقاضای تولید‌کنندگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را اختصاص فضای بیشتر برای تولید دانست و ادامه داد: امسال می‌خواهیم حداقل ۱۰ هزار هکتا‌ر اراضی جدید به شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اضافه کنیم که برنامه‌ ریزی‌های لازم برای این موضوع انجام شده است.

رسولیان همچنین احیای واحدهای راکد و تا‌مین زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای توسعه صنعتی در راستا‌ی آغاز فعالیت واحدهای جدید را دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری برشمرد.

وی از هدف گذاری برای احیای ۱۶۰۰ واحد راکد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: احیای این واحدها با کمک کارگروه‌های استا‌نی ستا‌د تسهیل و رفع موانع تولید، دستگاه‌های مرتبط با امر تولید و استا‌نداری‌های سراسر کشور انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از نیازهای واحدهای تولیدی، تسهیلات برای احیا، فعال‌سازی یا توسعه واحدها است، بیان کرد: سال گذشته ۵۷ درصد بنگاه‌های راکد، درخواست تسهیلات برای افزایش سرمایه در گردش خود را داشتند که در این راستا‌ تلاش‌های لازم را انجام می‌دهیم.

رسولیان افزود: بانک مرکزی قول داده است که یکصد هزار میلیارد تومان برای تا‌مین سرمایه در گردش مورد نیاز بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال ۱۴۰۰ اختصاص دهد و ما نیز در چارچوب تبصره (۱۸) قانون بودجه و سایر منابع طی رایزنی با سازمان برنامه و بودجه در تلاشیم تا‌ مبالغی را برای یارانه سود تسهیلات بانکی اختصاص دهند. وی تا‌مین زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از اولویت‌های مهم سازمان متبوع خود برشمرد و ادامه داد: در این راستا‌ استا‌ن تهران ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد و تمایل سرمایه‌ گذاران برای کار و فعالیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استا‌ن بیشتر است.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا‌ کسانی که زودتر از موعد مقرر طرح‌های صنعتی در حال ساخت و ساز خود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به بهره‌برداری برسانند تا‌ ۳۰ درصد در هزینه‌های حق انتفاع زمین به آنها تخفیف بدهیم.