وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه در واقع همه پزشکان و داروخانه‌های سراسر کشور با استفاده از امضای الکترونیکی نسخه‌های دارویی خود را خواهند داشت و پرونده‌های سلامت با این سیستم با حداکثر سرعت و حداقل هزینه صادر و تشکیل می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شهروندان نیز با استفاده از این سیستم الکترونیکی به راحتی به پرونده‌های سلامت خود دسترسی خواهند داشت.

رزم‌حسینی، کاهش هزینه‌های دولت و حوزه سلامت را از مزایا‌ی این مرکز دانست و افزود: این سامانه از افزایش بی‌رویه مصرف دارویی کشور جلوگیری می‌کند و شهروندان به صورت مستقیم از سراسر کشور با پزشک و داروخانه موردنظر خود ارتباط برقرار خواهند کرد و امورات دارویی و پزشکی خود را جلو خواهند برد. وی افزایش شفافیت و کاهش رانت را از مزایا‌ی به کارگیری این سامانه دانست و افزود: در برنامه اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه‌های توسعه چهارم، پنجم و ششم روی شفافیت تاکید شده است، دو نرخی بودن نرخ ارز سبب شده است رانت‌هایی برای دلالان حوزه اقتصادی به وجود آید که ما به عنوان وزارت صمت در حوزه‌های مرتبط با خود کارهای جدی را برای مبارزه با فساد، رانت خواری و کاهش امضاهای طلایی شروع کرده ایم که رونمایی امروز در همین راستا بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: این مرکز برای ایجاد شفافیت، روان‌سازی و سرعت بخشیدن به خدمات دولت یکی از کارهای ضروری در حوزه بهداشت و سلامت بوده است. رزم‌حسینی با بیا‌ن این مطلب، افزود: براساس موارد قانونی، وزارت صمت باید زیرساخت‌های لازم برای این مرکز را فراهم می‌کرد و امروز با رونمایی از این مرکز حرکت زیربنایی برای سلامت کشور آغاز شده است. وی افزود: همه دستگاه‌های مسوول و ذی‌ربط همکاری بسیا‌ر خوبی در راه‌اندازی این مرکز داشته‌اند. وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۲۳ پروژه در دستور کار دولت الکترونیک است که تا پایا‌ن سال باید زیرساخت‌های آن تکمیل شود و مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت یکی از آنها است.