وی تصریح کرد: برخی ذخایر سنگ‌آهن اگرچه رو به اتمام است، اما معادن جدیدی کشف شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای دستیابی به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، نیاز به ۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: این میزان سرمایه از محل منابع صنایع معدنی قابل تامین است و با توجه به توسعه اکتشافات به‌طور حتم این هدف‌گذاری زودتر از موعد تعیین شده (سال ۱۴۰۴) محقق می‌شود. رئیس هیات عامل ایمیدرو سهم معدن و صنایع معدنی در GDP کشور را ۲۶ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این حوزه، این سهم در اقتصاد کشور باید افزایش یابد. وی که در بیست و دومین سمپوزیوم فولاد کشور سخن می‌گفت، افزود: با اکتشافات جدید، در پهنه ایران مرکزی ذخیره ۵۰۰ میلیون تنی سنگ‌آهن و همچنین ذخایری در پهنه‌های آباده - جازموریان و بهرام گور دست پیدا کردیم. غریب‌پور با بیان اینکه انجام یک میلیون متر عملیات حفاری در این حوزه مورد توجه است، تصریح کرد: گزارش‌ها حاکی است ذخایر فعلی تا سال ۱۴۰۵ به اتمام می‌رسد. با توجه به شناسایی ظرفیت‌های جدید که حاصل افزایش عملیات اکتشافات ایمیدرو است (اکتشاف در ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع طی سال‌های ۹۷ و ۹۸)، ذخایر درخشانی شناسایی شده است. به گفته وی به‌منظور توسعه اکتشافات، تعداد پیمانکاران حفاری در کشور کم است و برای حل این مشکل، شرکت‌ها تامین ماشین‌آلات مورد نیاز را مورد توجه قرار دهند. رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات معدنی‌ها در تثبیت بازار بورس گفت: بازارگردانی در بورس با حرکت شرکت‌های معدنی آغاز شد و از صنایع معدنی برای حمایت از دارایی ۶۰ میلیون نفر فعال در این بازار قدردانی می‌کنم. غریب‌پور عنوان کرد: معدنی‌ها با هدف متعادل شدن بازار سرمایه در اختصاص اعتبار به صندوق بازارگردانی مشارکت دارند. وی اعلام کرد: امسال تا۵۰۰ میلیون یورو هدف‌گذاری در بومی‌سازی تجهیزات این حوزه است. رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: رویکرد ایمیدرو برای همکاری با دانشگاه‌ها، رویکردی مساله‌محور است. غریب‌پور گفت: ۱۷۰ نیاز تحقیقاتی در این حوزه شناسایی شده و به دانشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی اذعان دارند که رویکردی که معدن و صنایع معدنی با دانشگاه‌ها داشته، بی‌نظیر بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو در بخش پژوهش طی شش ماهه امسال، رشد ۵۰ درصدی داشته است و رویکرد تقاضامحور کردن پژوهش‌ها بر اساس نیاز اقتصاد معدن را مورد توجه قرار داده است. وی گفت: کمیته‌ای بین انجمن آهن و فولاد و ایمیدرو تشکیل شود تا نیازهای صنعتی که این سازمان احصا کرده، در اختیار انجمن قرار بگیرد و تجارب بین دو مجموعه به اشتراک گذاشته شود.