وی با بیان این نکته که شفاف‌سازی در مقوله انتشار آمار و فهرست واحدهای تعطیل شده یک اصل مهم است که باید انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران جدید ابتدا با دیدن لیست این واحدهای تعطیل شده تصمیم‌گیری می‌کنند. زرندی دومین گام وزارتخانه در بهبود فضای کسب‌و‌کار و رسیدن به جهش تولید را تکمیل طرح‌های تولید و صنعتی عنوان کرد و گفت: وزارتخانه طرح‌هایی را که به دلایل مختلف پیشرفت فیزیکی ندارند، شناسایی و برایشان فراخوان صادر کرده است. وی با اعلام اینکه شمار زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت فعال هستند، بیان کرد: وزارت صنعت برای افزایش ظرفیت این واحدها نیز برنامه مشارکتی با سرمایه‌گذاران جدید را پیگیری می‌کند. معاون وزیر صنعت همچنین گفت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته در ۲۴ رشته تولیدی و صنعتی کشور شاخص تولید امسال از سال ۹۰ کمتر شده است، گفت: این مشکل را نیز می‌توان با افزایش سرمایه در گردش حل و فصل کرد که در حال انجام است. وی سرمایه‌گذاری در بخش خالی صنعت، معدن و تجارت را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: همسو با این رویکرد به‌صورت شفاف اعلام شده است که کشور در ۱۴۲ محصول اصلی واردات را انجام می‌دهد و به همین دلیل هم سرمایه‌گذاری در کشور برای تولید این محصولات مهم و ضروری است. زرندی گفت: حتی وضعیت مقدار مورد نیاز واردات این محصولات در استان‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفت تا سرمایه‌گذاری جدید در این مناطق پیشنهاد و سوق داده شود. وی یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صنعت را ایجاد هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: در آینده شاهد آمار خوبی در این بخش خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به اهمیت حوزه صادرات و تمرکز وزارت صنعت بر ظرفیت‌سازی در این بخش در هر استان تاکید و بیان کرد: همواره استان مازندران به‌عنوان استان محوری برای صادرات انواع محصولات کشاورزی و دیگر کالاها به کشورهای cis مطرح شده است و باید مسائل و مشکلات صادراتی استان حل و فصل شود. وی به اهمیت تنظیم بازار در شرایط خاص امروز کشور نیز اشاره و اظهار کرد: موضوع ارز موضوع اول تنظیم بازار است؛ چراکه با ترمیم فضای صادرات و ارزآوری ناشی از آن، تلاطم بازار کنترل می‌شود و اینکه ارز ۳ هزار تومانی به ۲۷هزار تومان برسد و قیمت دیگر کالاها افزایش یابد، امری طبیعی است.

زرندی تنظیم بازار را به توجه به نوسان قیمت ارز ضروری و از برنامه‌های مهم وزارت صنعت برشمرد و گفت: موضوع دوم در تنظیم بازار مقوله توزیع محصولات است که وزارت صنعت طرح و برنامه ساماندهی توزیع را با دستور شخص معاون اول رئیس‌جمهوری آغاز کرده است. وی بهبود فضای کسب را برای شرایط فعلی اقتصاد و جهش تولید مهم و اولویت وزارت صنعت دانست و افزود: این راه که مشکلات یکی یکی حل شود جوابگو نیست؛ چراکه باید فضای فکری را یکپارچه کنیم یعنی مشکلات را باز چینش و برای رفع موانع جهش تولید باید بازمهندسی فکری در حوزه تولیدات صنعتی و معدنی ایجاد کنیم. معاون وزیر صنعت با بیان اینکه بخش تولید با ۱۶ دستگاه به‌صورت مستقیم ارتباط دارد، گفت: وقتی برای هر یک از این دستگاه‌های مرتبط ماموریت تعریف شود و هر یک با دستگاه‌ها با دنیایی از موضوعات مختلف سر و کار داشته باشند، نیاز است برای حل مشکلات با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند. وی با اظهار اینکه باید برای حل مشکلات بخش تولید تغییر معماری صورت گیرد، افزود: قدم به قدم پیش رفتن خیلی جواب نمی‌دهد. زرندی گفت: در حال حاضر ۱۷۰ مورد مسائل و مشکلات ۱۶دستگاه مرتبط با حوزه تولید برای بهبود فضای کسب‌و‌کار احصا شده که عمده این مشکلات با دخالت‌ها و اعمال نظر هر یک از دستگاه‌ها شرایط را سخت‌تر کرده است.