از مجموع ۱۱ میلیون عدد تولید ماسک در کشور، بیش از پنج میلیون و ۹۰۰ هزار عدد تولیدات صنعتی، دو میلیون و ۷۰۰ هزار عدد تولیدات کارگاهی، بیش از ۴۸۰ هزار عدد ماسک N۹۵ و افزون بر دو میلیون عدد از تولیدات گروه‌های جهادی است. استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان و آذربایجان غربی به ترتیب پنج استان برتر در تولید روزانه ماسک در سطح کشور هستند. در این استان‌ها روزانه بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌شود و حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار عدد ماسک نیز تولید سایر استان‌ها است.

به گزارش «ایرنا» حسین مدرس خیابانی با تشریح عملکرد این وزارتخانه در تامین نیاز کشور به ماسک در مقابله با ویروس کرونا، افزود: نخستین اولویت این وزارتخانه برای تحقق جهش تولید استفاده از ظرفیت‌های خالی است. او بیان کرد: به همین شیوه توانستیم از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز به بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز برسیم. این مقام مسوول خاطر نشان‌کرد: در این راستا شرکت‌های پوشاکی با تغییر کاربری و تولید سه شیفته در تحقق این هدف به ما کمک کردند.

همچنین مدرس خیابانی در تشریح برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید اعلام کرد: امسال ۴ برنامه راهبردی در دستور کار این وزارتخانه است که مهم‌ترین آن تحقق اهداف جهش تولید پیرو فرمان مقام معظم رهبری است و حتما به‌عنوان مهم‌ترین راهبرد در سال ۹۹، با اتکا به توان داخل و قطع وابستگی‌های بخش‌های مختلف صنعتی کشور و همچنین قطع وابستگی ارزی دنبال خواهد شد. سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محور دوم برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه را در سال ۹۹، راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام در قالب پویش ملی «تولید، تداوم امید» عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد در سطح کشور مراحل تکمیل و راه‌اندازی خود را طی می‌کنند که به مرور تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید. مدرس خیابانی تصریح کرد: پویش ملی «تولید، تداوم امید» هر هفته پنج‌شنبه‌ها با حضور رئیس‌جمهور و سایر مسوولان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ در همین راستا ۲۰۰ طرح صنعتی پیشران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و امکان اشتغال زایی مستقیم برای بیش از ۴۱ هزار نفر تا پایان سال افتتاح خواهند شد و فردا نیز در قالب هفته نهم پویش ملی «تولید، تداوم امید» تعدادی دیگر از طرح‌های صنعتی و معدنی در سه استان خراسان رضوی، کرمان و البرز به بهره‌برداری می‌رسند. وی افزود: محور سوم توسعه صادرات، کنترل و مدیریت واردات است که در همین راستا برای کنترل واردات موارد را محدود به کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه‌ها کرده‌ایم و هم اکنون حدود ۲۵۰۰ ردیف کالایی مشمول ممنوعیت واردات شده و این اقلام در راستای مدیریت واردات کالاهای غیر‌ضرور و مشابه ساخت داخل ممنوع شده‌اند. او گفت: در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل نیز برنامه کاهش ارزبری معادل ۲/ ۳ میلیارد دلار در انواع قطعات و تجهیزات وارداتی را در دستور کار داریم و در ۴ ماه اول امسال حدود ۳۰۰ میلیون دلار انواع قطعات را داخلی‌سازی کرده است.  مدرس خیابانی محور چهارم اولویت‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ را کنترل و تنظیم بازار اعلام کرد.