بر اساس برنامه وزارت صنعت در ایام پایانی سال مبنی بر تشدید بازرسی‌ها و همچنین شرایط خاص کشور در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، تعداد زیادی بازرسی برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان، گشت‌های مشترک و بازرسی‌های با همکاری سازمان صنعت استان تهران، پلیس امنیت، سازمان حمایت و... انجام شده است. بر اساس آمار بازرسی‌های سازمان صنعت استان تهران از اول فروردین سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین، ۴۹ هزار و ۲۵۰ بازرسی انجام شده که در نهایت منجر به تشکیل ۶ هزار و ۳۸ پرونده شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش مجموع پرونده‌های تشکیل شده در ۱۵ روز ابتدایی سال جدید، بیش از ۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین در این ایام هزار و ۵۶۶ گشت مشترک نیز انجام شده است.

در ایام تعطیلات نوروز یعنی طی ۱۵ روز ابتدایی فروردین ماه سال جاری، سامانه ۱۲۴ نیز شکایات مردم را ثبت و از طریق این سامانه نیز از ۴۶ هزار و ۱۰۳ تماس دریافتی، ۱۰۰۷ مورد به ستاد خبر برای بررسی ارجاع داده شد. نکته مهم این است که بیشترین میزان شکایات مربوط به میوه و نان بوده است.

براساس این گزارش، افضلی‌پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت استان تهران درخصوص مقایسه این آمار با مدت مشابه سال قبل گفت: به دلیل اینکه اولویت کاری بازرسی‌ها تغییر کرد و همچنین بازار تعطیل و نمایشگاه‌های بهاره برگزار نشد، نمی‌توان آمار مقایسه‌ای در این خصوص ارائه کرد.