محمد حاج رسولی‌ها در حاشیه جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما نگران سیلاب‌های آینده هستیم، گفت: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده، در ماه فروردین و اردیبهشت سال آینده، سیلاب‌هایی با حجم بسیار بیشتر و عظیم‌تر از سیلاب‌های اخیر در کشور به وجود خواهد آمد که باید برای آنها، آمادگی کافی وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه امسال با افزایش ۲۵ درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال مواجه بودیم، افزود: پوشش برفی امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که علاوه بر تزریق شدن این ذخیره‌ها به منابع آبی، نگران سیلاب‌های ناشی از این برف‌ها در اثر گرم شدن هوا هستیم. حاج رسولی‌ها، ورودی سدهای کشور را در سال آبی ۹۸-۹۷معادل ۲۰ میلیارد مترمکعب دانست و ادامه داد: سال گذشته این رقم، کمتر از ۶ میلیارد متر مکعب بوده است.

این مقام مسوول در وزارت نیرو، درباره سیلاب‌های اتفاق افتاده در کشور گفت: ما بیش از ۹۰ درصد سیل را در پشت سدهای کشور ذخیره کردیم و فقط ۱۰درصد آن، رهاسازی شده است. مدیرعامل شرکت مادر‌تخصصی مدیریت منابع آب ایران با اشاره به فرسودگی سیل‌بندها گفت: به‌دلیل اهمیت این سازه‌ها، ستادهای حوادث غیرمترقبه استان‌ها باید به این مساله ورود پیدا کنند و سیل بندها را کنترل کنند؛ زیرا بخشی از علت بروز سیل، فرسودگی همین سیل‌بندها بوده است. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تعرض و تصرف‌های انجام شده در بخش کشاورزی به بستر رودخانه، بیش از ۶۰ درصد علت خسارت‌های ناشی از سیلاب‌های اخیر در جنوب کشور است. حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه موضوع تصاحب بستر رودخانه در بخش کشاورزی و هشدارهای داده شده، به مدت‌ها قبل بازمی‌گردد، افزود: زیر کشت بردن بستر رودخانه سبب منحرف شدن آب از مسیر اصلی و بروز خسارت در سیلاب‌های اخیر شده است. وی با بیان اینکه پیش بینی ترسالی از اواخر آذر ماه انجام شده بود، گفت: ما به همه استان‌ها، هشدار و فرمان کنترل سدها را داده بودیم.