به گفته برخورداری، مهندسی صنایع در ایران نیز هم اکنون از حاشیه خارج شده، اما هنوز با خلأ‌هایی روبه‌رو است که این امر نیز به عدم به‌کارگیری این رشته در جایگاه خود بازمی‌گردد. به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران اکثر کشورهایی که در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته‌اند در ابتدای امر صادرات مواد اولیه را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما به تدریج و با تدوین برنامه به توسعه صنعتی روی آورده‌اند، روشی که باید در کشور ما نیز اجرایی شود. برخورداری معتقد است باید براساس فرصت‌ها، پتانسیل‌ها و مزیت‌هایی که در کشور موجود است نسبت به تدوین برنامه توسعه‌ای با توجه به این پتانسیل‌ها و مزیت‌ها اقدام کنیم.

سیامک نوری رئیس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در این نشست با بیان اینکه در بخش صنعت با عارضه‌های خاصی روبه‌رو هستیم، می‌گوید: تا زمانی که از پوسته‌ای که خود را درون آن قرار داده‌ایم خارج نشویم، نمی‌توانیم از تحقیقات پژوهشی استفاده کنیم. مهدی فتح‌الله رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب استان تهران نیز بر این نکته تاکید کرد که نیازسنجی و سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت باید با توجه به توانمندی‌های علمی و عملی انجام شود و از سوی دیگر در این زمینه باید جهت‌گیری به همراه مشارکت‌های بین‌المللی متناسب با نیاز روز صورت گیرد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این کنفرانس به بررسی سیاست‌های حمل و نقل پایدار پرداخت و گفت: توسعه پایدار به معنی تلفیق اهداف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی برای حداکثر‌سازی رفاه انسان امروزی بدون آسیب به توانایی‌های نسل‌های آینده برای برآورده کردن نیازهایشان است.  به گفته پورسیدآقایی ارکان توسعه پایدار شهری به حمل و نقل و هوای پاک باز می‌گردد. پورسیدآقایی همچنین به پنج استراتژی برای توسعه حمل و نقل پایدار اشاره کرد و افزود: توسعه کیفی و کمی حمل و نقل همگانی، مدیریت تقاضای سفر مانند محدوده طرح ترافیک، کاهش خودرومحوری در شبکه معابر و کاهش مطلوبیت استفاده از وسایل نقلیه شخصی، افزایش مطلوبیت سیستم‌های غیر‌موتوری شامل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و ارتقای فرهنگ ترافیک از جمله سیاست‌هایی محسوب می‌شوند که می‌توانند کشور را در توسعه حمل و نقل پایدار یاری کنند.