دنیای اقتصاد: سازمان غذا و کشاورزی جهان، فائو، گزارش جدیدی را با عنوان وضعیت امنیت غذایی و تغذیه جهان منتشر کرده است که در بخش‌هایی از آن به وضعیت ایران اشاره کرده است. بر این اساس، نسبت مبتلایان به سوءتغذیه به کل جمعیت در ایران طی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ برابر با ۱/ ۶ درصد بوده؛ در حالی‌که این سهم در دوره سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به ۵/ ۵ درصد کاهش یافته است.

ناامنی شدید غذایی نسبت به کل جمعیت در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۴ درصد برآورد شده است و میزان کوتاه‌ماندن قد در بین کودکان زیر ۵ سال در ایران در سال ۲۰۰۵ به میزان ۱/ ۷ درصد بوده است و این سهم در سال ۲۰۱۶ به ۸/ ۶ درصد کاهش یافته است. سهم اضافه وزن در بزرگسالان ۱۸ سال به بالا در ایران در سال ۲۰۰۵ بالغ بر ۱/ ۱۶ درصد بوده است که این میزان در سال ۲۰۱۴ به ۴/ ۲۲ درصد رسیده است.

بر این اساس، در سال ۲۰۱۶ هدرروی منابع غذایی در جهان یک نفر از هر ۱۲ نفر از کودکان زیر ۵ سال جهان را تحت تاثیر قرار داد. جمعیت این کودکان بالغ بر ۵۲ میلیون نفر بوده است که نیمی از آنها، در حدود ۶/ ۲۷ میلیون نفر، در آفریقای جنوبی زندگی می‌کنند. این گزارش با هدف پایان بخشیدن به گرسنگی در جهان تا سال ۲۰۳۰ تهیه شده است.