تامین تسهیلات 11 طرح فولادی از سوی بانک صنعت و معدن

گروه بنگاه‌ها: با به بهره‌برداری رسیدن ١١ طرح جاری فولادی که با تسهیلات بانک صنعت و معدن در حال اجرا هستند، برای ٧ هزار و ٣٤٠ نفر در کشور اشتغال ایجاد می‌شود. طرح‌های یاد شده شامل «فولاد روهینا جنوب دردزفول»، «فولاد مادکوش هرمزگان»، «ذوب‌آهن پاسارگاد فارس»، «ذوب‌آهن ازنا لرستان»، «فولاد میانه آذربایجان شرقی»، «فولاد سپید دشت چهارمحال و بختیاری»، «فولاد قائنات خراسان جنوبی»، «فولاد سبزوار خراسان رضوی»، «فولاد شادگان خوزستان»، «فولاد نی‌ریز فارس» و «فولاد بافت کرمان» هستند.

براساس این گزارش، شرکت «فولاد» و «آهن ارفع» در اردکان یزد با ١٩٤ میلیون یورو تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان یزد به بهره‌برداری رسیده و ٨١٧ شغل مستقیم ایجاد کرده است. این در حالی است که تصویب ١٥٣ میلیون یورو تسهیلات برای احداث «فولاد مکران» در چابهار سیستان و بلوچستان با ٥٠٠ نفر اشتغال‌زایی مستقیم، مجموع تسهیلات تخصیص یافته بانک صنعت و معدن را برای افزایش ظرفیت فولاد در کشور، به ٣ میلیارد یورو و مجموع اشتغال حاصل از آن را به ٨ هزار و ٦٥٠ نفر می‌رساند. ٥٠ درصد از ظرفیت تولید فعلی فولاد کشور که بالغ بر ١٧ میلیون تن است، در دوران دولت تدبیر و امید از سوی بانک صنعت و معدن به‌عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش صنعت و معدن کشور تامین مالی ارزی شده و به این ‌وسیله طی سه سال آینده تولید فولاد کشور از رقم ٢٥ میلیون تن در سال عبور خواهد کرد و سهم ایران را از تولید جهانی فولاد از یک درصد به یک و نیم درصد افزایش خواهد داد که منجر به ارتقای جایگاه ایران از رتبه ١٤ به ١١ خواهد شد. همچنین در خبر دیگری که منتشر شد، مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد که با بهره‌برداری از ٢٤ طرح صنعتی با تسهیلات بانک صنعت و معدن در استان خوزستان، ٥ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، علی اشرف افخمی، مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در دیدار با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، ضمن اشاره به طرح‌های در دست اجرای بانک صنعت ومعدن در این استان گفت: امیدواریم بانک صنعت و معدن با ظرفیت تخصصی و قابلیت اثرگذاری بالای خود، موجب گسترش استقلال، رفاه، امنیت و فعال شدن و بهبود بیش از پیش فضای کسب‌و‌کار در استان خوزستان شود. در این دیدار استاندار خوزستان گفت: بانک صنعت و معدن با تامین مالی طرح‌های بزرگ صنعتی نظیر «نیروگاه بهبهان»، «فولاد شادگان»، «پتروشیمی مسجد سلیمان»، «فولاد روهینا» و «آریا استیل الوند» نقش موثری در توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در استان خوزستان داشته است.

وی تصریح کرد: «فولاد روهینا» در دزفول و «پتروشیمی» در مسجد سلیمان در رفع محرومیت از این دو شهر تاثیرگذار بوده‌اند و این دو مجموعه صنعتی با ایجاد یک هزار و ١٤٥ شغل، چهره منطقه را متحول خواهند ساخت. شریعتی افزود: امیدواریم حمایت این بانک موجب افزایش توان تولید سیمان خوزستان در راستای گسترش صادرات این محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس شده و در نتیجه به استان خوزستان در تسریع روند توسعه اقتصادی کمک کند. شریعتی وجود منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، بیش از ٦٧٠ کیلومتر راه‌آهن، دو فرودگاه بین‌المللی و فرودگاه‌های دیگر محلی را به‌عنوان مزایای این استان صنعتی نام برده است و گفت: تمامی شهرستان‌های استان دارای شهرک صنعتی فعال هستند و ٢٢ شهرک صنعتی در خوزستان با دو هزار و ٤٠٠ هکتار مساحت استعداد مناسبی به این استان در مسیر توسعه بخشیده‌اند. صنایع کوچک و متوسط استان خوزستان حدود ٥٣٤ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید از بانک صنعت و معدن دریافت کرده‌اند.