ایسنا: در شرایطی که همچنان مشکل تولید سیمان و نبود تقاضا، فعالان این صنعت را آزار می‌دهد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است مشکل تولیدکنندگان سیمان با قراردادهای چند میلیون تنی داخلی برطرف نمی‌شود و باید بازارهای ناامن شده خارجی را مجددا فعال کرد.

جعفر سرقینی درباره موضوع قرارداد انجمن تولیدکنندگان سیمان با وزارت راه و شهرسازی برای خرید دو تا سه میلیون تنی سیمان از این صنعت که از سال‌های گذشته بسته شده و همچنان خرید قابل توجهی صورت نگرفته است، عنوان کرد: مشکل صنعت سیمان با چند میلیون تن سفارش وزارتخانه‌های داخلی حل نمی‌شود و نیاز به بازگرداندن بازارهای صادراتی است تا تقاضای مورد نظر تولیدکنندگان فراهم شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۸۳ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان داریم که سال ۱۳۹۵ را حدودا با تولید ۵۳ میلیون تن سیمان به اتمام رساندیم اما متاسفانه در حال حاضر بازار مصرف داخلی گرفتار رکود است و صادرات نیز از ۱۹ میلیون تن در سال ۱۳۹۳ به ۱۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۵ کاهش یافت که علت آن نیز وجود ناامنی‌های داخلی در کشورهای همسایه به‌عنوان اصلی‌ترین بازار صادرات سیمان ایران است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امیدواریم امنیت به بازارهای همسایه بازگردد و بازار داخلی نیز از رونق کافی برخوردار شود تا مشکل تقاضای سیمان برطرف شود، چراکه در حوزه تولید هیچ مشکلی وجود ندارد و با ظرفیت ایجاد شده می‌توانیم تا سقف ظرفیت ۸۳ میلیون تن به تولید بپردازیم. به گفته وی، در حال حاضر ۱۰ میلیون تن ظرفیت کارخانه‌های دیگر نیز تا ۳۰ درصد پیشرفت دارد و در نهایت به ۸۳ میلیون تن ظرفیت فعلی اضافه
خواهد شد.