دنیای اقتصاد: مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) از آمادگی صحا برای صدور انواع ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فعال حوزه صنایع پیشرفته کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی صحا، علی وحدت در نشست با رئیس و معاونان پارک علم و فناوری مدرس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه یکی از نیازهای جدی شرکت‌های حوزه الکترونیک و به‌طور کلی فناوربنیان امکان دریافت ضمانت‌نامه‌های معتبر در اجرای قرارداد است، افزود: در این راستا با اصلاح آیین‌نامه تضمین معاملات دولتی، ضمانت‌نامه‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک جزو تضامین معتبر قرار گرفت و این موضوع به وزارتخانه‌های مرتبط و زیرمجموعه‌های آنها از سوی وزیرصنعت، معدن و تجارت و اداره کل ذی حسابی وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاع‌رسانی شده است. وحدت ادامه داد: از جمله ویژگی‌های ضمانت‌نامه‌های صحا این است که سپرده‌ای از متقاضیان دریافت نشده و کارمزد آن بسیار کمتر از سیستم بانکی است، در حالی که در سیستم بانکی باید حداقل ١٠ درصد مبلغ ضمانت‌نامه بلوکه شود.

وی درباره عملکرد صحا در صدور ضمانت‌نامه خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹٣، حدود ٥٣٠ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر شده بود و در سال ٩٤ بیش از ٤٠٠ میلیارد ریال ضمانت‌نامه مصوب شد که از آن میزان، ٢٦٥ میلیارد ریال آن صادر شد که رشد عملیاتی بسیار جدی را نسبت به طول عمر صندوق نشان می‌دهد. به گفته وی، در سال جاری نیز تلاش صحا بر این است که از بیش از ١٥٠ طرح با اعطای تسهیلات حمایت کند و همچنین ٧٠٠ میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادرکند.

مدیرعامل صحا با اشاره به حمایت جدی صحا از شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: تاکنون حدود ١٠٠ شرکت مستقر در پارک از تسهیلات صحا بهره‌مند شده‌اند که فقط در ٩ ماهه سال‌جاری حدود ٧٠ میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت‌ها اعطا شده است و در ادامه نیز صحا آمادگی دارد از طرح‌های واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری مدرس حمایت کند.