خبرگزاری مهر: براساس آمار شرکت فرودگاه‌های کشور، حجم اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه‌ها طی شش ماه ابتدایی سال جاری، ۱۹ درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد کرده است.

براساس این آمار از ۴۷ فرودگاه عضو شرکت فرودگاه‌های کشور و ۵ فرودگاه اختصاصی، مهرآباد با ۶۹ هزار و ۳۷۶ فروند نشست و برخاست در نیمه اول سال ۹۵، نشان پرترددترین فرودگاه کشور را ازآن خود می‌کند و پس از آن فرودگاه مشهد با ۳۸ هزار و ۸۷۹ فروند جایگاه دوم و فرودگاه امام خمینی(ره) هم با ۲۸ هزار و ۱۰۲ فروند نشست و برخاست مقام سوم شلوغ‌ترین فرودگاه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهند. درانتهای لیست هم فرودگاه کلاله بدون هیچ نشست و برخاستی در ۶ ماه ابتدایی سال، ماکو با ۲ فروند و ابوموسی با ۷۴ فروند، کمترین میزان هواپیما را درمیان سایر فرودگاه‌ها پذیرش کردند.

فرودگاه مهرآباد در اعزام و پذیرش مسافر جایگاه نخست و فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مشهد رتبه بعدی را در تعداد مسافر دارند.علاوه بر مقایسه تعداد نشست و برخاست در میان فرودگاه‌های کشور طی ۶ ماه گذشته، بررسی حجم نشست و برخاست هر فرودگاه در نیمه ابتدایی سال ۹۵ با مدت مشابه سال ۹۴ همان فرودگاه نشان می‌دهد که فرودگاه سبزوار و ماکو با رشد ۱۰۰ درصدی و رامسر با ۷۸ درصد رشد بیشترین پیشرفت را در این زمینه تجربه کرده‌اند.

همچنین طی نیمه ابتدایی سال ۹۵، سه فرودگاه رامسر، سبزوار و شهرکرد در پذیرش و ارسال کالا رشد ۱۰۰ درصدی داشتند. البته درحالی که فرودگاه مهرآباد در اعزام و پذیرش مسافر رتبه نخست را دارد؛ اما در ارسال و پذیرش کالا این فرودگاه امام است که در جایگاه اول ایستاده است سپس فرودگاه مهرآباد و مشهد قراردارند.سه فرودگاه مهرآباد، امام خمینی و مشهد در دوسال ۹۴ و ۹۵ به ترتیب آمار بیشترین نشست و برخاست و اعزام و پذیرش مسافر را دارند که در مورد ارسال و پذیرش بار این ترتیب از میان می‌رود و فرودگاه امام در بالاترین جایگاه و مهرآباد و مشهد در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.از سوی دیگر در حالی که شاخص‌های نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و بار برای ۵۲ فرودگاه تحت‌نظر شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، اما در میان فرودگاه‌های اختصاصی(کیش، عسلویه چابهار، قشم و ماهشهر) کیش رتبه نخست این شاخص‌ها را هم درسال ۹۴ و هم۹۵ ازآن خود کرده است.