خبرگزاری صدا و سیما:‌معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بیش از ۳۰ هزار طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در حال ساخت است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرشاد مقیمی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که بیش از ۳۸ هزار واحد از مجموع ۸۸ هزار واحد صنعتی سراسرکشور در این شهرک‌ها و نواحی مستقر است. وی اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره برداری می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به سهم صنایع کوچک در اشتغال صنعتی اشاره کرد و گفت: ۳۵ درصد از اشتغال کشور مرتبط با بخش صنعت است که ۴۳ درصد از این میزان اشتغال صنعتی در بخش صنایع کوچک ایجاد شده است. وی ادامه داد: بازفعال کردن واحدهای غیر فعال و نیمه‌فعال مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور از ماموریت‌های مهم این سازمان است. مقیمی از بازگشت ۴۳۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور جدا از طرح رونق تولید در سال جاری به چرخه اقتصادی خبر داد و افزود: این رقم در سال گذشته ۹۳۸ واحد صنعتی بوده است.

وی همچنین به معافیت ۱۳ ساله مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی اشاره و اظهار کرد: تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی تا ۱۳ سال در مناطق کمتر توسعه یافته می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند. معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بر اعمال معافیت‌های مالیاتی در واحدهای صنعتی تاکید شده تا به راحتی بتوانند از این معافیت‌های مالیاتی مستقیم که از سال آینده اجرایی خواهد شد، استفاده کنند. وی افزود: پیش از این بر اساس قانون در مناطق توسعه یافته ۵ سال و کمتر توسعه یافته تا ۱۰ سال معافیت‌های مالیاتی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و خارج از محدوده ۳۰کیلومتر اعمال می‌شد اما در قانون جدید این افزایش تا ۱۳سال اعمال شده و محدوده تا شعاع ۳۰ کیلومتر نیز برداشته شده است.