گروه صنعت و معدن: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان و ایالت بادن وورتمبرگ با هدف همکاری مشترک در زمینه تبادل تجربیات و هیات‌های تجاری با اولویت صنایع قطعات خودرو، شیمیایی و پلاستیک و... امضا شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه با ایالت بادن وورتمبرگ (BW-i) کشور آلمان در زمینه همکاری‌های مشترک دو طرف در حوزه صنایع کوچک و قطعه‌سازی اظهار کرد: در پنج ماه گذشته رتبه و تراز تجاری ایران با کشور آلمان افزایش یافته و از رتبه یازده به پنجم ارتقا یافته است. علی یزدانی با بیان اینکه همکاری‌های ما از قدیم تا کنون نشان می‌دهد که ایران بهترین شریک تجاری آلمان در منطقه ‌بود‌ه است، گفت: تولیدات و محصولات کشور آلمان به‌رغم آنکه در مقایسه با محصولات کشورهای دیگر قیمت بالاتری دارد اما در بازار مصرف کشور ما با استقبال بسیار مناسبی روبه‌رو است. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موارد و موضوعات تفاهم‌نامه چند بار تبادل و بررسی شده است انتظار داریم هرچه سریع‌تر این تفاهم‌نامه عملیاتی شود. یزدانی با اشاره به اینکه مدت زمان این تفاهم‌نامه پنج سال در نظر گرفته شده است، گفت: آمادگی برای آغاز همکاری‌های مشترک ایران و آلمان ابتدا در حوزه قطعه‌سازی خودرو وجود دارد و پس از آن در زمینه تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع ریلی نیز در اولویت است.

هارتموت ریچل، مدیر صنایع کوچک وزارت امور اقتصادی کار و مسکن ایالت بادن وورتمبرگ نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: به شما قول می‌دهم که از هیچ همکاری برای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه دریغ نخواهیم کرد. وی تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی خودرو‌ساز، قطعه‌ساز و ماشین‌سازی در ایالت بادن وورتمبرگ (BW-i) موفق عمل کرده است اما صنایع موفقی در زمینه نفت و گاز در این ایالت وجود دارد که در زمینه اطفای حریق تخصصی و سیستم‌های ایمنی در حال فعالیت است که پیشنهاد می‌کنم جلساتی در این زمینه با توجه به نیاز بازار ایران برگزار شود. ریچل اعلام کرد که این تفاهم‌نامه را از قطعه‌سازی شروع کرده و در پیشرفت آن در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز فعالیت خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد: از آنجا که روابط تجاری، تاریخی و فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد به اندازه کافی علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های مشترک هستیم این امر به ثبات در منطقه و رفاه جامعه هر دو کشور کمک‌کننده است.