گروه بنگاه‌ها: صنعت ماکارونی نیازمند تغییر رویه در واردات گندم است. مژده مشفق معاون بازرگانی شرکت ماکارونی مک در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با اعلام این مطلب افزود: قیمت جهانی گندم ارزان‌تر از قیمت داخلی است و وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از کشاورز داخلی جلوی واردات گندم خارجی را گرفته و گندم مورد نیاز صنعت را با قیمت یارانه‌ای هر کیلو گرم ۹ هزار ریال به متقاضیان صنعت با ضوابط خاصی می‌فروشد.

 

این فعال بخش خصوصی افزود: صنعت ماکارونی نیازی به یارانه دولتی ندارد و خوشبختانه کارخانه‌های ماکارونی‌سازی از آخرین فناوری‌های روز دنیا بهره‌مند هستند. این فعال بخش خصوصی گفت: فناوری خطوط تولید ماکارونی کشور عمدتا از کشورهای ایتالیا، سوئد و آلمان وارد شده و نیروهای متخصص داخلی نگهداری، نصب و راه‌اندازی آنها را به عهده دارند. وی در پاسخ به سوالی درباره کیفیت ماکارونی در کشور به بحث استاندارد در صنعت ماکارونی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استانداردهای صنایع غذایی و بهداشتی در کشور ما جزو استانداردهای سطح بالای دنیا است و سخت‌گیری‌هایی که از طریق سازمان‌های ذی‌ربط (وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و استاندارد) بر این واحدها اعمال می‌شود کاملا موثر است.

معاون بازرگانی شرکت ماکارونی مک گفت: خوشبختانه اکثر صنایع غذایی مشمول استاندارد اجباری هستند مانند ماکارونی، روغن، لبنیات، صنایع پروتئینی، به همین دلیل تا زمانی که الزامات لازم برای دریافت این استاندارد و شرایط تولید آن رعایت نشود، مجوز تولید صادر نخواهد شد. وی در ادامه افزود: استاندارد دیگری نیز داریم که به دو طریق کنترل‌ و مراجعه‌های دوره‌ای توسط مامورین مسوول از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط به کارخانه‌ها و نمونه‌برداری از خط تولید و تمدید پروانه‌های استاندارد که به‌صورت سالانه صورت می‌گیرد.مژده مشفق در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایطی که فراهم شده، سرانه مصرف ماکارونی در کشور در ۵ سال آینده به ۷ تا ۱۰ کیلوگرم در سال برسد.