گروه بنگاه‌ها: نشست صبحانه کاری هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و فعالان اقتصادی استان با محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در اتاق یاسوج برگزار شد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در این نشست گفت: مشکل اشتغال را باید با رویکرد اجتماعی در اشتغال حل کرد و این کار فقط از عهده دولت برنیامده و نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

نهاوندیان در ادامه با تاکید بر اینکه کلینیک‌های صنعت و تولید و دفاتر مشاوره تولید و بازاریابی باید حمایت شود، گفت: همه ما نگران واحدهای تولیدی هستیم که تعطیل یا نیمه تعطیل شده‌اند. وی افزود: اگرچه مشکل تعداد زیادی از این واحدها سرمایه در گردش است، اما مشکل برخی از آنها قدرت رقابت و تکنولوژی است. وی با بیان اینکه دولت با جدیت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند، گفت: این شرکت‌ها از موارد افتخارآفرین کارنامه دولت هستند و در استان کهکیلویه و بویراحمد نیز هر تعداد که شرکت دانش‌بنیان ایجاد شود ما قول حمایت و تامین مالی می‌دهیم. وی تاکید کرد: باید از این فرصت تامین مالی که به‌طور استثنایی در این استان اعلام شده استفاده کنید و اجازه ندهید حتی یک هفته از این فرصت بگذرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: رابطه تعاملی خوب بین اتاق بازرگانی یاسوج با مجموعه نهادهای دولتی در استان کهکیلویه و بویراحمد سرمایه ارزشمندی است. رئیس اتاق یاسوج نیز گفت: اتاق بازرگانی یاسوج با وجود اینکه کوچک‌ترین اتاق بازرگانی کشور است در همه رویدادهای اقتصادی استان نقش‌آفرینی کرده و تاثیرگذار بوده است. جبار کیانی‌پور با اشاره به سخنان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری مبنی بر ایجاد ظرفیت‌های کوچک کارآفرینی در استان کهکیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسیل‌های موجود در این استان، اظهار کرد: ما بهتر می‌توانیم در این مقوله به بحث رونق فضای کسب‌وکار، اشتغال و پایین آوردن نرخ بیکاری در استان کمک کنیم و ایجاد کسب‌وکارهای خرد می‌تواند در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و غیره نقش‌آفرینی کند. وی به بحث ایجاد صندوق حمایت از توسعه استان کهکیلویه و بویراحمد اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد این صندوق که قرار است طبق تاکید رئیس‌جمهوری و دستور رئیس کل بانک مرکزی، با حمایت‌ بانک‌ها ایجاد شود، بتوانیم این عقب‌ماندگی تاریخی استان را جبران کنیم. همچنین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و فعالان اقتصادی استان کهکیلویه و بویراحمد با حضور ولی‌الله سیف مدیرکل بانک مرکزی ایران در سالن کنفرانس‌های اتاق یاسوج برگزار شد. سیف با بیان اینکه به‌طور قطع پروژه‌های بزرگی در این استان وجود دارد، تاکید کرد: اگر مسوولان استانی و رئیس اتاق بازرگانی مشوق ایده‌های سرمایه‌گذاری خوب باشند به هیچ‌وجه بانک‌ها برای تامین مالی پروژه‌ها مقید به منابعی که در استان تامین شده است، نیستند و به‌طور قطع این پروژه‌ها از مرکز تامین مالی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هدف ما راه‌اندازی پروژه‌های کوچک و متوسط با تسهیلات بانک‌ها است، تاکید کرد: نظام بانکی نسبت به این مسائل احساس مسوولیت دارد.