گروه بنگاه‌ها: با توجه به بهبود شرایط کار در ایران و از بین رفتن محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، شرکت زیمنس فعالیت‌های خود را در ایران گسترش می‌دهد.

محسن نایب‌زاده، مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: پیش از برجام محدودیت‌ها و موانع زیادی پیش‌روی فعالیت‌های شرکت زیمنس وجود داشت، اما اکنون ارتباطات ما با شرکای داخلی تسهیل شده و برای نقل و انتقالات مالی و صادرات تکنولوژی و قطعات در چارچوب قوانین رایج آمادگی همکاری داریم.

وی در ادامه افزود: «مذاکرات متعددی در زمینه پروژه‌های نیرو، حمل‌ونقل، صنایع با شرکای داخلی و دستگاه‌های اقتصادی در ایران انجام شده است که برخی از آنها به قرارداد و بسیاری به مرحله تفاهم‌نامه رسیده‌اند و برخی هم در مرحله رایزنی قرار دارند.» نایب‌زاده به برنامه سال جدید این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال جدید قصد داریم تولیدکنندگان معتبر مجموعه زیمنس را در کنار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم تا شرکت‌های خارجی بتوانند با ارائه محصولات و روش‌های جدید، شرکت‌های داخلی را پشتیبانی کنند و شرکت‌های داخلی بتوانند به بازار منطقه‌ای دسترسی بهتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت زیمنس در ایران در ادامه گفت: شرکت زیمنس در زمینه ساخت راه‌آهن سریع‌السیر، توزیع انرژی و صنعت نفت و گاز فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده و در این زمینه قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی را نیز به امضا رسانده است. زیمنس به‌ویژه در پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی ایران مانند برقی کردن خط آهن تهران - مشهد و همچنین قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به تفاهم‌نامه‌هایی دست یافته است.

نایب‌زاده گفت: همچنین پروژه‌های ساخت نیروگاه و به‌روز کردن تجهیزات صنعت برق نیز در زمره پروژه‌هایی است که این شرکت با شرکت مپنا و وزارت نیرو در دست اجرا دارد. وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل ریلی ایران یکی از قوی‌ترین ناوگان‌های حمل‌ونقل ریلی خاورمیانه است، افزود: احداث خطوط مترو در سال‌های اخیر که توسط شرکت‌های داخلی انجام شده نشان از تکنولوژی و دانش فنی بی‌نظیر شرکت‌های ایرانی در سطح خاورمیانه دارد.