شاتا: معاون امور صنایع وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از پرداخت حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۲۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون خبر داد. محسن صالحی‌نیا گفت: واحدهایی که عقد قراردادشان انجام شده نیز حدود ۵۰ واحد هستند که رقم ۴۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود و در شروع طرح عدد خوبی است.

وی بیان کرد: با توجه به جلساتی که با بانک‌ها و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی داشتیم این آمار به سرعت در حال گسترش است و قصد داریم تا پایان شهریور تمامی عقد قراردادها منجر به پرداخت شود تا نتایج عملیاتی آن را اوایل مهرماه در واحدها مشاهده کنیم. معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به ابلاغیه ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: پروژه‌ای که بر اساس ابلاغیه این ستاد دنبال می‌کنیم این است که واحدهای کوچک را برای توسعه آموزش‌های فنی، صادراتی کردن و ارتقای سطوح مربوط به فعالیت‌های این واحدهای کوچک آماده کنیم که پرداخت تسهیلات و عقد قراردادها نیز در این راستا بوده است. صالحی‌نیا افزود: در مرحله اول واحدهایی که از سوی اعضای کارگروه در واحدهای ستاد تسهیل و رفع موانع استانی شناسایی شده‌اند و واحدهای تولیدی که درخواست‌های خود را مطرح کرده‌اند و دچار مشکلات مدیریتی، نرم‌‌افزاری ارتقای استانداردها و ارتقای سطح رقابت‌پذیری تولیدات هستند، در کارگروه‌های استانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

صالحی‌نیا تصریح کرد: در مرحله دیگر، واحدهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند که نیاز دارند با تامین نقدینگی مناسب و تعیین تکلیف بدهی‌های معوقه خود، مشکلاتشان رسیدگی شود.معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: در جلساتی که با بانک‌های مختلف و بانک‌های عامل بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات داشتیم، راهکارهایی ارائه شده است. وی اظهار کرد: براین اساس کار در کارگروه‌های استانی شروع شده و نزدیک سه‌ماه است که در خواست‌ها بررسی شده و به بانک‌های استانی ابلاغ شده است. به گفته صالحی‌نیا، بر این اساس حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی کوچک تا ۱۰۰ نفر شاغل در قالب واحدهای کشاورزی و صنعتی بررسی شده‌اند که ۶۰ درصد کشاورزی و حدود ۴۰درصد صنعتی هستند. این در حالی است که خواست واحدهای صنعتی بالاتر است که امیدواریم به نتایج مطلوب برسد.