ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت از خودکفایی کشور در تولید کنسانتره تا پایان سال جاری خبر داد. محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی ۱۰ طرح صنایع معدنی به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری با اعلام این خبر اظهار کرد: تا پایان سال جاری ۴۰ طرح نیمه‌تمام در حوزه صنایع معدنی در سراسر کشور آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: با بهره‌برداری از این ۴۰ طرح معدنی، ۲۴ میلیون تن به زنجیره فولاد کشور اضافه خواهد شد و به عبارت دیگر تا پایان سال جاری کشور در تولید کنسانتره به خودکفایی خواهد رسید. با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و به‌صورت ویدئو کنفرانس، ۱۰ طرح صنایع معدنی، افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

طرح‌های افتتاح شده بیشتر در صنایع معدنی، پتروشیمی و صنایع میان‌دستی پتروشیمی است که در مجموع برای ۱۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. از طرح‌های افتتاح‌شده می‌توان به افتتاح کارخانه کنسانتره شماره ۲ سنگ آهن زرند با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال و همچنین کارخانه گندله‌سازی سنگ آهن زرند با ظرفیت ۵/ ۲ میلیون تن و با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در این ۲ پروژه و اشتغال‌زایی ۵۰۰ نفر اشاره کرد.

همچنین به‌صورت ویدئو کنفرانس، عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال و با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومان و همچنین کارخانه کنسانتره دیگر سنگ آهن با ظرفیت ۱۰۰۰ تن و سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان جیرفت آغاز شد.