رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان حضور در نمایشگاه‌‌های ملی و بین‌المللی را از راهکارهایی اعلام کرد که می‌تواند به صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

شاهرخی گفت: هزینه‌‌‌‌ای که صرف حضور در نمایشگاه‌‌ها می‌شود در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری است، البته در صورتی که مولفه‌‌های پیش‌نیاز صادرات از جمله بسته‌‌بندی شکیل، کیفیت و موارد دیگر رعایت شود. شاهرخی برگزاری کلاس‌‌های آموزش صادرات برای تولیدکنندگان را هم از دیگر مواردی دانست که می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: عمده محصولات کشاورزی استان به صورت متمرکز و عمده صادر می‌شود. به گفته وی سالانه بین ۴ تا ۵‌هزار تن گوجه و فلفل از لرستان به روسیه، امارات، قطر و کویت صادر می‌شود، همچنین سالانه ۳ تا ۴‌هزار تن لبنیات توسط شرکت پگاه لرستان صادر می‌شود.

شاهرخی ادامه داد: سالانه ۳ هزارتن پای مرغ صادر می‌شود و بیشترین صادرات به کشور چین است. وی با اشاره به اینکه سایر محصولات نیز با بیشترین حجم و به صورت متفرقه صادر می‌شود، افزود: سالانه ۱۰ تا ۱۵‌هزار تن محصولات شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه و هندوانه به صورت متفرقه توسط افراد مختلف از طریق پایانه‌‌های مرزی صادر می‌شود.

وی گفت: محصولات متفرقه دیگری با حجم کمتری صادر می‌شود که می‌توان به سیرابی، گیاهان دارویی، انار، سیب و زعفران اشاره کرد.