پوریا زیوری درباره عملکرد این صندوق، اظهار کرد: شرایط فعلی بازار سرمایه و تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار اعم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت، سهامی، مختلط و... گاهی انتخاب مقصد سرمایه‌گذاری را دشوار می‌کند. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت به دلیل بازدهی باثبات می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. صندوق گسترش فردای ایرانیان تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده با برخورداری بیش از ۴.۱‌هزار میلیارد تومان ارزش دارایی، جزو پربازده‌‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت از نوع صدور و ابطال است.

وی افزود: مدیریت صندوق‌‌ گسترش فردای ایرانیان با پایش مستمر بازار بدهی و سرمایه، مدیریت حرفه‌‌ای پرتفوی صندوق‌‌‌‌، پایش مستمر بازارهای داخلی و خارجی، تقویت تیم تحلیل و سرمایه‌گذاری، اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و حمایت مدیریت ارشد بانک آینده، زمینه کسب بازدهی مناسب و رقابت‌‌پذیر را فراهم کرده و در حال حاضر سود و ذخایر مناسبی در اختیار دارد، به‌‌صورتی که نرخ سود ماهانه این صندوق به ۲۵.۹‌درصد افزایش یافته و با سرمایه‌گذاری مجدد از محل دریافت سود، سرمایه‌گذاران می‌توانند به سود موثر سالانه بیش از ۲۹.۲‌درصد نیز دست یابند. زیوری در ادامه یادآور شد: صندوق سرمایه‌گذاری گسترش فردای ایرانیان با ضمانت نقدشوندگی بانک آینده و توزیع سود در نیمه هر ماه دارای افزایش ظرفیت به ۸‌هزار میلیارد تومان است. ایام کاری این صندوق روزهای شنبه تا پنج‌شنبه است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به شعب بانک آینده یا درگاه اینترنتی صندوق واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کنند. در صورت ابطال، اصل پول سرمایه‌گذاران حسب مورد با توجه به زمان درخواست ابطال در همان روز یا روز کاری بعد پرداخت و سود سرمایه‌گذاران نیز حداکثر یک روز بعد به حساب واریز می‌شود.

مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک آینده نیز در پایان به مزیت‌‌های دیگر صندوق گسترش اشاره کوتاهی کرد و گفت: برای پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این صندوق می‌توان به مزایایی از جمله ثبات بازدهی، فاقد نرخ شکست و جریمه، فاقد کارمزد صدور و ابطال، متنوع‌‌سازی پرتفوی سرمایه‌گذاری، سود روزشمار، مدیریت حرفه‌‌ای دارایی‌‌های صندوق و معاف از مالیات برای اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد. از سوی دیگر با توجه به اینکه نزدیک به ۹۰‌درصد دارایی‌‌های این صندوق در سپرده‌‌های بانکی یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود، سرمایه‌گذاری در آن دارای ریسک پایین است و بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا و مطمئن هستند.