عطاءالله معروفخانی به ثبت رکوردهای متعدد در واحدهای فولادسازی و احیای مستقیم شرکت اشاره کرد و گفت: ما در فولاد هرمزگان عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است، گام‌های موثری برداریم که خوشبختانه نیز طی ۵ماه نخست امسال، این امر محقق شده است. به این ترتیب که هر دو واحد تولیدی در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳با رکوردهای متعدد گل کاشتند؛ اما در خردادماه محدودیت برق گریبان ما را گرفت و با وجود قطعی برق بخش فولادسازی، واحد احیای مستقیم شرکت به تنهایی بار جهش تولید را بر دوش کشید و در ۵ماه نخست امسال با رکوردشکنی توانست ۸۲۶هزار ۸۵۶تن آهن اسفنجی تولید کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش جهش ۱۲درصدی را نشان می‌دهد و بالاترین میزان تولید طی این مدت از ابتدای بهره‌برداری آن به شمار می‌رود. درحالی‌که سال گذشته طی همین مدت ۷۳۸هزار و ۹۴۹تن آهن اسفنجی تولید کرده بودیم.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که ظرفیت تولید واحد احیای مستقیم یک‌میلیون و ۶۵۰هزار تن در سال است و با تولید ۸۲۶هزار تن، نیمی از ظرفیت اسمی تنها در ۵ماه محقق شده و این درحالی است که اگر به فولاد هرمزگان انرژی به میزان کافی داده شود، به‌طور قطع فراتر از تصور و ظرفیت اسمی و عملیاتی تولید خواهد کرد. مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه واحد احیای مستقیم از ابتدای امسال ۱۶ رکورد تولیدی به ثبت رسانده است، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به فضای رقابتی که در داخل و خارج کشور وجود دارد و شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور، حرکت به سمت ارتقای بهره‌وری به‌صورت اجبار و الزام برای حفظ و بقای سازمان‌های تولیدی است. معروفخانی اضافه کرد: اقداماتی همچون اجرای پروژه‌های بهبود، شامل بهبود فرآیندهای تولید، ارتقای کیفیت محصولات و مدیریت ضایعات تولیدی، همچنین اجرای موفقیت‌آمیز شات‌دان سالانه در زمستان سال گذشته به همراه تعویض و تعمیر قطعات و تجهیزات به ویژه بهینه‌سازی زمان تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده، تعویض نسوز دیواره داخلی کوره مدول A در شات‌دان سالانه و... موجب شدند تا در فصل بهار شاهد رکوردشکنی‌ها و در ۵ماه شاهد بیشترین تولید آهن اسفنجی از ابتدای بهره‌برداری باشیم.

وی در پایان ضمن تشکر از تمام کارکنان شرکت به‌ویژه حوزه بهره‌برداری و احیا مستقیم، این رکورد را حاصل کارگروهی و جهادگونه کارکنان در گرمای طاقت‌فرسای تابستان دانست و تاکید کرد: نام فولاد هرمزگان در این سال‌ها با رکوردشکنی عجین شده و از کوچک‌ترین فرصت برای رکوردشکنی استفاده می‌شود. امید می‌رود تدبیری برای تامین برق صنعت فولاد کشور اندیشیده شود و شاهد بی‌برقی، از دست رفتن فرصت تولید و سود شرکت نباشیم.