وی تصریح کرد: تعداد خسارت‌‌های پرداختی مقصد شناسایی شده ۱۹‌هزار و ۵۸۷ فقره و مقصران متواری ۱۰‌هزار و ۸۲۱ فقره بوده که در مجموع ۳۰هزار و ۴۰۸ فقره بوده است. از این میان ۲۰‌هزار و ۶۷۰ جرحی و ۹‌هزار و ۷۳۸ فقره فوتی بوده است.مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌‌های بدنی میزان خسارت‌‌های سوختی صندوق را حدود ۱۳ همت اعلام کرد و گفت: صندوق سال گذشته ۴۳۲ میلیارد تومان بازیافت داشته است. قمصریان تصریح کرد: با پیگیری صندوق و ابلاغ دادستان کل کشور روند پلاک‌‌گذاری موتورسیکلت‌‌های نو فاقد بیمه شخص ثالث متوقف شد.

۲۴۵میلیارد تومان خسارت پرداختی به اتباع خارجی

قمصریان با بیان اینکه در سال گذشته به ۸۹۵ نفر اتباع خارجی میزان ۲۴۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است، گفت: این در حالی است که این رقم در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۳۲ میلیارد تومان به ۶۸۱ نفر بوده است. وی ادامه داد: متاسفانه اکثر رقم پرداختی سوخت می‌شود زیرا این اتباع به دلیل غیرمجاز بودن قابل ردیابی نیستند.

وی افزود: به طور کلی از ۲۱‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به اتباع پرداخت شده است.

وی گفت: ۹۳۸‌هزار وسیله نفت‌گاز سوز وجود دارد که در راستای ماده ۴۸ بیش از ۵۵‌هزار کارت سوخت غیرفعال شد و بیش از ۳۲‌هزار وسیله اقدام به تهیه شخص ثالث کردند و بیش از ۲۳‌هزار وسیله وارد لیست خاکستری شد. ما حدود ۴ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه‌‌نامه شخص ثالث داریم. وی در رابطه با بیمه قطارها هم اظهار کرد: ماه گذشته بیمه مرکزی به شرکت‌ها نامه‌‌ای زد مبنی بر اینکه هیچ بیمه‌‌نامه‌‌ای به غیر از شخص ثالث نباید برای بحث وسایل نقلیه ریلی صادر شود.