Untitled-1 copy

Untitled-2 copy

جی پی مورگان:

جی پی مورگان بزرگ‌ترین بانک مستقر در ایالات متحده و پنجمین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی به شمار می‌رود. این بانک به عنوان پیشتاز در سرمایه‌گذاری و خدمات مالی نیز محسوب می‌شود. ناگفته نماند در حالی که فدرال رزرو در حال معرفی محصول جدید خود به نام FEDNOW (یک زیرساخت پرداخت فوری جدید است که توسط فدرال رزرو ایجاد شده که به موسسات سپرده‌گذاری واجد شرایط با اندازه‌های مختلف در سراسر ایالات متحده اجازه می‌دهد تا خدمات پرداخت فوری ارائه دهند) است، جی‌پی مورگان مدت‌هاست که از آن بهره می‌گیرد.

بانک آمریکا:

این بانک با مدیریت ثروت، سرمایه‌گذاری قابل‌توجه و حضور تجاری خود توانسته به بیش از 68 میلیون نفر مصرف‌کننده و همچنین 3 میلیون کسب‌وکار کوچک خدمات ارائه دهد. بانک آمریکا ششمین بانک بزرگ جهان است، اما بر اساس دارایی دومین بانک برتر جهانی به شمار می‌رود.

بانک صنعتی و تجاری چین:

بانک صنعتی و تجاری چین، بزرگ‌ترین بانک این کشور است که نام آن در فهرست بزرگ‌ترین وام‌دهندگان جهان به چشم می‌خورد. به گفته کارشناسان بانکداری نام این بانک و بانک آمریکا که در رتبه دوم قرار دارد، همچنان در میان 10 بانک برتر جهانی در سال‌های آتی نیز باقی خواهد ماند که جداول ضمیمه شده این موضوع را تایید می‌کند.

بانک کشاورزی چین:

گرچه بانک کشاورزی چین در رتبه چهارم بانک‌های جهانی قرار دارد، اما از منظر دارایی باید رتبه دوم را در جهان به آن اختصاص داد. این بانک که در سال 1979 تاسیس شده، نقش مهمی در حمایت از بخش کشاورزی چین ایفا کرده و در سایر نقاط جهان از جمله آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، اروپا و آمریکا فعالیت دارد.

ولزفارگو:

خدمات مالی این بانک چون وام مسکن، اجاره تجهیزات، آژانس بیمه و ... در 35 کشور در اختیار همگان قرار دارد. این بانک که یکی از پنج بانک برتر جهانی به شمار می‌رود به بیش از 70 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌کند.

بانک ساخت‌وساز چین:

این بانک تاثیر قابل‌توجهی بر پروژه‌های ساختمانی و زیرساختی چین دارد و یکی از بانک‌های تجاری پیشرو در چین است. همچنین زیرمجموعه‌های مختلف از جمله اوقات فراغت، نرم‌افزار، انرژی، خرده‌فروشی و... را پوشش می‌دهد.

بانک چین:

شواهد نشان می‌دهد که بانک چین فعالیت خود را نخستین بار در هنگ‌کنگ آغاز کرد و پس از آن ارتباط خود را از طریق پنج مرکز تجاری بزرگ از جمله پکن، شانگهای، هنگ‌کنگ، نیویورک و لندن ارتقا داد. ناگفته نماند که این بانک یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های چین است و حضور بین‌المللی قابل‌توجهی دارد و از اهداف مهم این بانک می‌توان به حفظ ثبات ارزش پول و ارتقای رشد اقتصادی چین اشاره کرد.

مورگان استنلی:

این بانک که در سال 2023 در رتبه دهم برترین بانک‌های جهان قرار داشت، در سال 2024 جایگاه خود را ارتقا بخشید و در رتبه هشتم قرار گرفت. مورگان استنلی بانک سرمایه‌گذاری و ارائه‌دهنده خدمات مالی در آمریکاست و به تازگی اعلام کرد که قصد دارد در تجارت ارز خارجی و تحقیقات ژاپنی و تجارت سهام برای مصرف‌کننده جهانی سرمایه‌گذاری کند.

گلدمن ساکس:

با استناد به جداول می‌توان مشاهده کرد که گلدمن ساکس که در سال 2023 در میان بانک‌های برتر جایگاهی نداشت در سال 2024 توانسته به نهمین جایگاه دست پیدا کند. گلدمن ساکس که در سال 1869 تاسیس شد، یک شرکت پیشرو در زمینه بانکداری، اوراق بهادار و مدیریت سرمایه‌گذاری جهانی است که مقر آن در شهر نیویورک است. این شرکت به خاطر نقش‌های مشاوره‌ای برجسته خود در ادغام و تملک، پذیره‌نویسی اوراق بهادار و مدیریت دارایی شهرت دارد.

اچ‌اس‌بی‌سی:

HSBC یک سازمان برجسته بانکی و خدمات مالی است که به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد. این بانک به حدود 42 میلیون مشتری در سراسر جهان خدمات‌رسانی می‌کند و دارای شبکه‌ای است که 62 کشور را پوشش می‌دهد. این بانک همچنین شعبه‌هایی در هند دارد که محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهند و همچنین در حال تبدیل شدن به یک پایگاه مشتری بانکداری شخصی است.