بیمه‌‌‌ معلم اعلام کرده است در اربعین امسال، بیمه‌‌‌های ویژه‌‌‌ای برای موکب‌‌‌داران ارائه کرده است تا دغدغه‌‌‌های موکب‌‌‌داران را کاهش دهد و به آنها اطمینان خاطر بدهد که در صورت بروز هرگونه حادثه، از حمایت مالی برخوردار خواهند بود. بیمه‌‌‌های آتش‌‌‌سوزی، باربری، مسوولیت و اتومبیل از جمله بیمه‌‌‌نامه‌‌‌هایی است که بیمه‌ معلم به موکب‌‌‌داران ارائه کرده است.

از سوی دیگر، این شرکت بیمه‌‌‌گر با تایید سازمان حج و زیارت، به عنوان تنها شرکت ارائه‌‌‌دهنده بیمه زائران نیز انتخاب شده است. شرکت بیمه معلم با ارائه سه بسته بیمه‌‌‌ای مخصوص زائران اربعین، هزینه‌‌‌های مربوط به درمان سرپایی، جراحی و بستری، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی زائران و غرامت فوت به هر علت یا بر اثر حادثه را برعهده گرفته است.

این سه بسته با احتساب هزینه ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال‌‌‌احمر با حق بیمه‌‌‌های ۸۰۰۰۰ و ۹۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰۰ تومانی عرضه شده تا به زائران این امکان را بدهد که با توجه به نیاز خود، پوشش‌‌‌ها را مطالبه کنند. پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ۱۵درصدی تعداد مسافران اربعین سال‌جاری، نشان از افزایش اهمیت نقش موکب‌‌‌ها در خدمت‌‌‌رسانی به زائران دارد.