در این مراسم آقامحمدی شناخت نیازهای مشتریان به‌خصوص در محلات کم برخوردار را ضروری و موثر بیان کرد و گفت: بانک ایران زمین می‌تواند شرکت‌های زیرمجموعه خود را مامور به بررسی و مطالعه رفتار و نیازهای این محلات کند تا این امکان برای افراد ایجاد شود که بتوانند از همان محله نیازهای روزمره و معیشتی خود را برطرف کنند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار در ادامه افزود: با تامین اجناس موردنیاز مغازه‌داران و کسب و کارهای خرد در محلات از طریق ایجاد یک شبکه توزیع دقیق و منظم در داخل ۲۶۰ محله تحت حمایت بنیاد باما، می‌توانیم اجناس و محصولات را به موقع و به اندازه موردنیاز و با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان، کاسبان و ساکنان قرار دهیم.

آقامحمدی محلات کم برخوردار را عامل مهم در توسعه شهری بیان کرد و گفت: پتانسیلی که در این محلات وجود دارد می‌تواند عامل موثری برای ایجاد ظرفیت‌های بزرگ در بخش مراودات و تجارت باشد.

آقامحمدی شرایط تولیدات داخلی کشور را مطلوب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی دانست و افزود: در محلات کم برخوردار جوانان ما با تلاش در کارگاه‌های کوچک، محصولات مختلف همچون پوشاک، کیف و کفش تولید می‌کنند که می‌توان با حمایت آنان گام موثری در بخش تولید داخلی و حتی تعامل و مراوده با سایر کشورها برداشت.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار از استقبال شرکت‌های معتبر سازنده جهت ساخت ساختمان و مراکز تجاری در این محلات خبر داد و خاطرنشان کرد: بانک ایران زمین به‌عنوان محور توسعه محلات می‌تواند با این شرکت‌ها تعامل کند و ساختار این مناطق را تغییر و توسعه دهد.

آقامحمدی گفت: بانک وظیفه دارد نیاز و توان مشتری را نقد کند. نقدینگی یعنی توانایی و نیازهای انسان‌ها را که یک ثروت به شمار می‌رود، نقد کنیم تا بتوانند خوب تولید کنند، خوب فعالیت کنند و خوب زندگی کنند.

وی کادر بانک ایران زمین را کادری علاقه مند و پیگیر معیشت مردم دانست و افزود: بانک ایران زمین با ارزیابی دقیق محلات و متناسب با شرایط موجود، اقدام لازم را آغاز کرده است تا بتوانیم در کمترین زمان به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

در ادامه مراسم عبدالمجید پورسعید، مدیر ارشد بانک ایران زمین همکاری هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین (جامپ) و بنیاد آینده‌سازان محلات (باما) را سازنده بیان کرد و گفت: حمایت از کسب‌وکارهای خرد در کنار بخش‌های عمده، می‌تواند کمک شایانی به توسعه اقتصاد کشور و زندگی مردم داشته باشد و بی‌شک تقویت محلاتی که از امکانات کمتری برخوردارند، می‌تواند فرصت مطلوبی برای ارائه خدمات بانکی باشد.

پورسعید افزود: زمانی که تلاش همکاران من در بانک ایران زمین موجب رفع مشکلات معیشتی مردمی که از امکانات کمتری برخوردار هستند، ایجاد کسب و کارهای نوپا، افزایش تولیدات داخلی و نهایتا توسعه اقتصاد کشور شود، بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: بانک ایران زمین با تمام توان و پتانسیل‌های موجود، به همراه شرکت‌های زیرمجموعه با ظرفیت‌های بسیار مطلوبی که در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات ایجاد کرده است، پیگیر نیازهای ساکنان این محلات خواهد بود تا بتوانیم این مسیر را با همکاری بنیاد آینده‌سازان محلات به یک نتیجه قابل قبول برسانیم.

در این مراسم کاظم دهقان مدیرعامل شرکت جهان ارقام پارس (جامپ) اشتیاق همکاران برای انجام این پروژه را مهم و ارزشمند دانست و گفت: تعامل بی‌نظیری بین بنیاد، مجموعه شرکت‌ها و بانک ایران زمین ایجاد شد که این موضوع جز با پیگیری مستمر رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار و مدیران عالی بانک ایران زمین میسر نمی‌شد.