سلمان ضربی، مدیرعامل ایزوایکو گفت: تعمیرات اساسی این دکل دومین تجربه ایزوایکو با شرکت حفاری شمال است. وی افزود: برآورد تعمیرات اساسی دکل‌‌‌های حفاری دریایی ۱۰ میلیون دلار است که با استفاده از توان داخلی می‌توان در شرایط فعلی این میزان را درجاهای حساس‌‌‌تر به‌‌‌کار گرفت.

وی اقدام اعضای هیات‌مدیره شرکت حفاری شمال در اعتماد به توان داخلی را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: با تکیه بر توان بومی بهترین عملکرد را از خود نشان خواهیم داد.

مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه تعمیرات اساسی دکل سحر ۱ ظرفیت خوبی را در حفاری ایجاد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: انجام تعمیرات با توان داخلی همچنین از خروج ارز جلوگیری کرده و اشتغال و ارتقای تکنولوژی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: امروز به طور همزمان عملیات روی دکل دنا هم توسط ایزوایکو آغاز می‌شود و امیدواریم این اقدام شروع مجدد خوبی باشد تا سایر شرکت‌ها هم به توان داخلی اعتماد کنند.

مدیرعامل ایزوایکو اظهار امیدواری کرد: با برنامه مدون، تعمیرات اساسی سحر ۱ درمدت دوماه به پایان برسد و وارد مدار شود.

علیرضا سلمان‌‌‌زاده، مدیرعامل شرکت حفاری شمال نیز گفت: با اعتماد به توانمندی‌‌‌های داخلی عملیات تعمیرات اساسی دکل سحر ۱ به شرکت داخلی «ایزوایکو» واگذار شد و حتی در مقایسه با شرکت‌های خارجی هم می‌توانستیم آن را به‌‌‌عنوان گزینه اصلی انتخاب کنیم.

وی صرفه‌‌‌جویی ارزی را از مزایای استفاده از توان داخلی دانست.

ایزوایکو از سال ۱۳۹۲ تاکنون تجربه موفق تعمیرات اساسی ۱۱ دکل حفاری را در کارنامه خود دارد که این مجتمع را به هاب تعمیرات دکل‌‌‌های حفاری در منطقه تبدیل کرده است.