الفبای تغییر صنعت بسته‌بندی

توماس وبر، مدیر محتوا در ATS-Tanner، در این مورد توضیحاتی ارائه می‌‌‌دهد:

برای خوانندگانی که ممکن است از باندینگ و ویژگی‌‌‌های کلیدی آن بی‌‌‌اطلاع باشند، لطفا مرور کلی در این مورد بفرمایید.

باندینگ یک فرآیند بسته‌‌‌بندی خودکار است که در آن یک یا چند محصول در یک نوار نازک، چاپ شده یا ساده از کاغذ یا فیلم پیچیده می‌شود. بسته‌‌‌بندی می‌تواند چند کارکرد داشته باشد: بسته‌‌‌بندی، ایمن‌‌‌سازی برای حمل‌‌‌و‌‌‌نقل، مهر‌‌‌و‌‌‌موم کردن، برچسب‌‌‌زدن با اطلاعات از پیش چاپ شده یا در لحظه، یا تبلیغات در محل فروش.

باند بدون چسب استانداردی برای بسته‌‌‌بندی سازگار با محیط‌زیست و کارآمد و جایگزینی برای صرفه‌‌‌جویی در منابع برای فیلم کوچک، بسته‌‌‌بندی کیسه، تسمه یا آستین‌‌‌های مقوایی است و به لطف چاپ در لحظه، نیاز به برچسب‌‌‌گذاری اضافی را از بین می‌‌‌برد. ماشین‌‌‌های باندینگ از مدل‌‌‌های میز دستی و قابل‌‌‌حمل تا سیستم‌‌‌های پیچیده که به طور‌‌‌کامل در خطوط تولید ادغام شده‌‌‌اند در دسترس هستند. بنابراین آنها برای طیف وسیعی از کاربردها، حجم تولید و اندازه شرکت مناسب هستند.

البته پایداری، محرک بسیاری از نوآوری‌‌‌هایی است که امروزه در صنعت بسته‌‌‌بندی می‌‌‌بینیم. به نظر شما، برخی از مزایای کلیدی باندینگ در این زمینه چیست؟

چسباندن بسته‌‌‌بندی را به حداقل می‌‌‌رساند. بندکشی جداسازی و بازیافت زباله را نیز ساده می‌‌‌کند زیرا از هیچ چسب یا برچسب اضافی استفاده نمی‌شود و می‌توان نوارها را به راحتی با دست از محصول جدا کرد. نوارهای کاغذی می‌توانند در چرخه‌‌‌های مشخص بازیافت شوند و حاوی کاغذ بازیافتی هستند.

نوارهای فیلم از مواد تک با کیفیت بالا و به راحتی قابل‌‌‌بازیافت ساخته شده‌‌‌اند و همچنین می‌توانند از PCR ساخته شوند. علاوه بر این، دستگاه‌‌‌های باندینگ با فناوری آب‌‌‌بندی اولتراسونیک، کم‌‌‌مصرف‌‌‌ترین و بادوام‌‌‌ترین دستگاه‌‌‌های بسته‌‌‌بندی موجود هستند.

ATS-Tanner اخیرا یک نوآوری جدید راه‌‌‌اندازی کرده است: کاغذ باندی به نام ترو پیپر. لطفا اطلاعات بیشتری در این مورد در اختیار ما بگذارید؟ انگیزه این نوآوری چیست و برای چه نوع محصولاتی مناسب‌‌‌تر است؟

ترو پیپر یک نوار کاغذی سازگار با محیط‌زیست است که حاوی یک ماده چسبنده مبتنی بر آب است که می‌تواند با فناوری اولتراسونیک و هیت سیل مهر‌‌‌و‌‌‌موم شود. ترو پیپر از الیاف بکر یا بیش از ۵۰‌درصد بازیافتی تشکیل شده است. می‌توان آن را با کد بازیافت ۲۲ (PAP)  علامت‌‌‌گذاری کرد و در چرخه کاغذ معمولی بازیافت کرد.

محرک‌‌‌های اصلی توسعه ترو پیپر استراتژی‌‌‌ها و اهداف پایداری مشتریان ما، ممنوعیت‌‌‌های قانونی پلاستیک‌های یک بار مصرف در تعداد فزاینده‌‌‌ای از کشورها، اجرای مهم اقتصاد چرخشی و آخرین اما نه کم‌‌‌اهمیت‌‌‌ترین، خود ما هستند. انگیزه ما این است که همیشه بهترین راه‌‌‌حل بسته‌‌‌بندی را به مشتریان خود ارائه دهیم.

ترو پیپر بسیار متنوع است. ما کیفیت‌‌‌های کاغذی بسیار قوی داریم که حتی محصولات سنگین مانند پشته‌‌‌های مقوای راه‌‌‌راه را می‌توان به‌‌‌طور ایمن بسته‌‌‌بندی کرد. همچنین برای بسته‌‌‌بندی سازگار با محیط‌زیست انواع محصولات چاپی ساخته شده از کاغذ و مقوا ایده‌‌‌آل است. با این‌‌‌حال، بسیاری از مشتریان از آن برای بسته‌‌‌بندی مواد غذایی نیز استفاده می‌‌‌کنند، از بسته‌‌‌بندی و برچسب‌‌‌زدن میوه‌‌‌ها و سبزیجات تازه و بسته‌‌‌بندی نشده گرفته تا مهر‌‌‌و‌‌‌موم کردن و برچسب‌‌‌زدن غذاهای آماده در سینی.

بیایید اکنون به مفهوم کلی باندینگ برگردیم. از نظر صنعت چاپ، دیدگاه شما در مورد مزایای بالقوه‌‌‌ای که باندینگ می‌تواند داشته باشد چیست؟

نواربندی از سطوح و لبه‌‌‌ها محافظت می‌‌‌کند، بسته‌‌‌بندی را به حداقل می‌‌‌رساند و می‌تواند پلاستیک را با کاغذ جایگزین کند. دستگاه‌‌‌های باندینگ اغلب مراحل اضافی مانند انباشتن خودکار، تراز و فشار دادن، یا چاپ به موقع داده‌‌‌های متغیر را مستقیما روی باند انجام می‌‌‌دهند که نیاز به برچسب‌‌‌گذاری اضافی را از بین می‌‌‌برد. باندینگ می‌تواند نقش مهمی در اتوماسیون تولید ایفا کند. این به معنای کار دستی کمتر، بهره‌‌‌وری بالاتر و تولید بدون خطاست.

به همین ترتیب، برای صنعت مقوای راه‌‌‌راه، می‌توانید نظرات خود را در مورد اینکه چگونه باندها در مقایسه با جایگزین‌‌‌های سنتی وجود دارد، به ما بگویید؟

مقوای راه‌‌‌راه معمولا با نوارهای باریک بسته‌‌‌بندی می‌شود، یک راه‌‌‌حل بسته‌‌‌بندی ارزان‌قیمت فقط در نگاه اول. با این‌‌‌حال، محصولات با سطوح یا لبه‌‌‌های آسیب‌‌‌دیده و مراحل کار دستی (مانند فشار دادن، قرار دادن، روی هم چیدن، چرخاندن یا اتصال محافظ‌‌‌های لبه) تولید را گران‌‌‌تر کرده و بر رضایت مشتری تاثیر منفی می‌‌‌گذارد. تسمه ملایم از سطوح و لبه‌های محصولات بالا و پایین بدون نیاز به محافظ  از لبه‌‌‌های اضافی محافظت می‌‌‌کند. این از رد و تولید بیش از حد جلوگیری می‌‌‌کند. از سوی دیگر، دستگاه‌‌‌های باندینگ می‌توانند در صورت نیاز مراحل کار دستی فوق را بر عهده بگیرند و در نتیجه به خودکارسازی و افزایش تولید کمک کنند.