ظرفیت‌‌‌های جذب سرمایه در کرمان، یکی از ظرفیت‌‌‌های بزرگ کشور است که برای جذب سرمایه‌گذار می‌توان توسعه داد. نتیجه این همایش برای توسعه اقتصادی کشور و استان کرمان بسیار ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود. برنامه‌های این همایش نیز در همین راستا تکمیل و کارشناسی شده است و ظرفیت‌های استان در همایش برای سرمایه‌گذاران مطرح خواهد شد.

گفتنی است استفاده از مدل‌های قابل استفاده در سطح کشور برای تقویت سرمایه‌گذاری در بخش‌‌‌های مختلف در این رویداد مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

با توجه به ظرفیت‌‌‌های متنوع بین شهرهای استان، ‌‌‌ توسعه برند شهری نیز در دستور کار برگزاری این رویداد ملی است. لازم به ذکر است که یکی از مهم‌ترین مزایای کرمان، تنوع محصولات کشاورزی و ذخایر معدنی است. همین موضوع تاکنون باعث تقویت کشاورزی و معدن و صنایع معدنی در این استان شده که با توجه به استراتژی‌‌‌های توسعه‌‌‌ای، فرصت‌‌‌های نوینی را برای سرمایه‌گذاری فراهم آورده است. نگاهی به آمار و ارقام، ‌‌‌ گویای آن است که زمینه فعالیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، ۳۰۰‌هزار تا یک میلیون تن مس و مقدار معتنابهی مواد معدنی دیگر در کرمان این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که با حداقل تکنولوژی، ارزش افزوده‌‌‌ای برابر ۳۲ میلیارد دلار یعنی ۱۰ برابر شرایط کنونی را کسب کنند.

از منظر فرصت‌های گردشگری نیز اگر کرمان را مشاهده کنیم، این استان بیشترین تعداد آثار جهانی ثبت شده را دارد که باعث می‌شود از منظر گردشگری، توان بسیار بالایی برای جذب سرمایه داشته باشد. اما متاسفانه تاکنون این ظرفیت سرشار، ناشناخته مانده و سرمایه‌گذاری کافی برای معرفی آنها صورت نگرفته است. با این حال اتاق بازرگانی کرمان در راستای مسوولیت اجتماعی خود، برنامه‌‌‌ریزی برای این همایش را در راستای ارائه اطلاعات در خصوص ظرفیت‌‌‌های سرمایه‌گذاری گردشگری این استان به سرمایه‌گذاران در دستور کار این رویداد قرار داده است.