در ادامه گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگوهای رو در روی رئیس صندوق نوآوری با مدیران‌عامل چند شرکت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دانش‌بنیان برای حل مسائل و مشکلات این شرکت‌ها، عصر روز چهارشنبه ۱۰ آبان، مدیران‌عامل چهار شرکت با دکتر خیاطیان دیدار و گفت‌وگو کردند. «شبکه حسگر مفید» نخستین شرکت دانش‌بنیان بود که مسوولان این شرکت، دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کردند. این شرکت در حوزه برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خودکار فعال است.

شرکت دانش‌بنیان «ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گران سورن آب» که در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی فعالیت می‌کند، به‌عنوان دومین شرکت، مشکلات و دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خود را در حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «توسعه و تجهیز کارما آزما اندیش» نیز به‌عنوان سومین شرکت، مسائل و مشکلات خود را با دکتر خیاطیان درمیان گذاشت. این شرکت در حوزه ساخت وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی فعالیت دارد. شرکت دانش‌بنیان «فنی و مهندسی فناوران» فعال در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات نیز به‌عنوان آخرین شرکت، درخواست خود را با رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نشست، مسائل و مشکلاتی از جمله بحث تسهیلات تبصره‌۱۸ و تبصره‌۱۶ و بحث تسهیلات جهت خرید دفتر کار را مطرح کردند و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز دستورات لازم برای رسیدگی و کمک به رفع مشکلات این شرکت‌ها را صادر کرد. ۶ گفت‌وگوی رو در روی قبلی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی برای رسیدگی به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان به ترتیب در تاریخ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ۶اریبهشت، ۳ خرداد، ۷ تیر، ۲۸ تیر، ۴ شهریور و ۵ مهر برگزار شد.