افتتاح تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه کرمانشاه

رفع مشکلات حمل‌ونقل شهری، سهولت در تردد شهروندان، ساماندهی و رفع مشکلات ترافیکی، کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش طول سفر و مصرف سوخت و نیز رفاه حال ساکنان بومی کرمانشاه احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه را ضروری‌‌‌تر کرد.

پروژه مذکور نقش بسزایی در شبکه حمل‌ونقل کشور از طریق ترانزیت کالا و مسافر به کشورهای همجوار و نیز قرارگیری در مسیر عتبات عالیات دارد که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌‌‌الانبیا (ص) به‌‌‌عنوان پیمانکار به روش طرح و ساخت منطبق با فناوری روز اجرا و در ساخت آن از تکنولوژی قطعات پیش‌‌‌ساخته بتنی (سگمنتال) استفاده شده است.

پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه دارای شش حرکت بوده که چهار حرکت آن به‌‌‌صورت همسطح (شامل چهار راست‌‌‌گرد در مسیر جنوب به شرق، شرق به شمال، شمال به غرب و غرب به جنوب) بوده و دو حرکت آن نیز به‌‌‌صورت غیرهمسطح است که شامل یک مسیر به‌‌‌صورت پل سگمنتال شمال به جنوب و یک مسیر به‌‌‌صورت پل سگمنتال جنوب به شمال است که مسیرهای شمالی و جنوبی بلوار شهید بهشتی را به همدیگر متصل می‌کند.

با توجه به معارضین پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه کرمانشاه و عدم‌رفع آن توسط شهرداری در صورت عدم‌ تغییر نقشه عملا کار تعطیل بود و اجرای ۵۰‌درصد رمپ میسر نمی‌‌‌شد با همه این تفاسیر خوشبختانه فردا انتظار افتتاح و بهره‌‌‌برداری از پروژه مذکور به سر خواهد رسید که جز با همت سپاه میسر نمی‌‌‌شد.

بهره‌‌‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه در کمتر از ۱۲ ماه

رضا مقیسه اظهار کرد: عملیات اجرایی تقاطع غیر‌همسطح میدان سپاه کرمانشاه از شهریور ۱۴۰۱ توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص) آغاز شد و با وجود مشکلات و موانع متعدد پیش رو از قبیل تاسیسات آب، برق، مخابرات، با تلاش کارکنان موسسه شهید رجایی و حمایت‌‌‌های شهردار کرمانشاه، ظرف مدت کمتر از ۱۲ ماه تکمیل و آماده بهره‌‌‌برداری شد.

مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه سازندگی خاتم‌‌‌الانبیا (ص) خاطرنشان کرد: این تقاطع شامل دو دستگاه پل با صندوقه‌‌‌های بتنی پیش ساخته احداث شده است که در نوع خود از شیوه‌‌‌های پیشرفته پل‌سازی محسوب می‌شود.

به گفته مقیسه، طول پل‌‌‌سازی در این پروژه یک‌هزار متر بوده و ۱۶‌هزار مترمکعب بتن، دو‌هزار و ۳۰۰ تن میلگرد و ۱۶۰ تن کابل فولادی در آن به‌‌‌کار رفته است.

وی افزود: با بهره‌‌‌برداری از این پروژه مشکل ترافیک میدان سپاه که یکی از نقاط پرترافیک کرمانشاه است، مرتفع می‌شود و آثار مفیدی در کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش امنیت روانی شهروندان خواهد داشت.

گفتنی است، همت سپاه در اتمام پروژه‌‌‌هایی نظیر تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه کرمانشاه با توجه به اهمیت پروژه مذکور در تردد مردم باید الگویی برای سایر دستگاه‌‌‌ها باشد که تنها با وعده و وعید روزگار می‌‌‌گذرانند.