بانک پارسیان اعلام کرده سامانه ستاپ با هدف ارائه خدمات غیر‌حضوری و کاهش مراجعه مشتریان به شعب بانک برای دریافت تسهیلات خرد راه‌اندازی شده و البته فعلا تمرکز اصلی آن، ارائه خدمات با صدور کارت اعتباری است.

از ویژگی‌‌‌های سامانه ستاپ می‌توان به اطلاع از شرایط عمومی تسهیلات، هزینه‌‌‌ها و کارمزد‌‌‌های مرتبط و مدارک موردنیاز، ثبت غیرحضوری درخواست کارت اعتباری، بارگذاری مدارک توسط مشتری، فراخوانی اطلاعات مشتری در فرم مربوطه و تکمیل سیستمی فرم‌‌‌ها، اخذ استعلام‌‌‌های خودکار و امکان مشاهده پاسخ استعلام‌‌‌ها توسط مشتری، حذف پرونده فیزیکی و بایگانی مستندات به‌‌‌صورت خودکار، امکان رهگیری وضعیت درخواست در هر لحظه برای مشتری و پیام‌‌‌رسانی به مشتری برای انجام اقدامات در هر مرحله اشاره کرد.

طبق اعلام بانک پارسیان، پس از انجام شدن مراحل ابتدایی کار و ثبت درخواست نهایی در سامانه ستاپ، مشتری تنها یک بار برای احراز هویت و امضای قرارداد به شعبه بانک خود مراجعه می‌کند و با طی شدن مراحل کار، کارت اعتباری در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

عادل برجیسیان، مدیر سازمان و روش‌های بانک پارسیان در این مراسم، توضیحاتی درباره سامانه ستاپ و تغییر مهمی که آغاز به کار آن ایجاد می‌کند، ارائه داد. او اظهار کرد: تاکنون روال کار در بانک‌ها این‌گونه بوده که مشتریان برای دریافت وام باید چند بار به شعب مراجعه می‌‌‌کردند تا در نهایت موفق به دریافت تسهیلات شوند اما آن‌طور که در این سامانه برنامه‌ریزی شده، کارها به شکل غیر‌حضوری انجام می‌‌‌شوند و تنها نیاز است مشتری یک بار برای دریافت وام خود به بانک مراجعه کند. در دولت سیزدهم روی تسهیل شرایط دریافت وام خرد، از سوی مقامات ارشد دولت تاکید فراوانی صورت گرفته و بانک پارسیان با راه‌اندازی این سامانه به دنبال کمک به این اولویت است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات غیر‌حضوری در شبکه بانکی کشور باید به عنوان یک نیاز مهم دنبال شود، توضیح داد: ما در سال‌های گذشته در حوزه‌‌‌هایی مانند حوزه ریالی توانسته‌ایم گام‌‌‌های مهمی برای ارائه خدمات غیر‌حضوری برداریم اما باید این روند در بخش‌‌‌هایی مانند خدمات ارزی و اعتباری نیز دنبال شود، ایده اصلی ما این است که می‌توان بخش مهمی از خدمات بانکی را به صورت آنلاین و غیر‌حضوری ارائه داد و در این راستا اخذ خودکار استعلام‌‌‌ها و امکان مشاهده پاسخ استعلام توسط مشتری، تکمیل فرم پیشنهاد اعتباری از طریق واکشی اطلاعات از سامانه بانک، حذف پرونده فیزیکی و بایگانی مستندات به صورت خودکار و تهیه گزارش اطلاعات اعتباری به صورت سیستمی از ویژگی‌‌‌های سامانه ستاپ هستند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی بانک پارسیان، مشتریان حقیقی که شرایط دریافت کارت اعتباری را دارند، گروه مشتریان هدف استفاده‌کننده از سامانه ستاپ هستند که می‌توانند تا سقف سه میلیارد ریال کارت اعتباری دریافت کنند. وثایقی که از مشتری اخذ می‌‌‌شود هم چک و هم سفته مطابق ضوابط اعتباری بانک خواهد بود. در فاز آزمایشی بیش از ۵۰۰ درخواست در سامانه ستاپ ثبت و بیش از ۱۰۰۰ درخواست نیز پردازش شده است.