به گزارش روابط‌‌‌عمومی و امور بین‌الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، حمیدرضا نجف‌‌‌پور‌کردی در جلسه با مدیران عامل هلدینگ‌‌‌ها و شرکت‌های تابعه با تشریح عملکرد موسسه طی یک‌سال گذشته اعلام کرد: با پیگیری‌‌‌های دکتر صحرایی وزیر آموزش و پرورش و رئیس هیات امنا و اهتمامی که برای احیای بانک سرمایه داشتیم، طی جلسه با بانک مرکزی این موضوع صحه‌‌‌گذاری قطعی شد که قطعا رهاورد مالی قابل ملاحظه‌‌‌ای برای فرهنگیان دارد.

وی از تمرکز در پرداخت مدیران عامل هلدینگ‌ها خبر داد و گفت: تاکید داریم نظام پرداختی شرکت‌ها در چارچوب مشخص و شفاف محاسبه و پرداخت و از چندگانگی پرهیز شود.

نجف‌‌‌پور‌کردی به راه‌‌‌اندازی سوپراپلیکیشن فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این کار اقدام دیگر در راستای شفاف‌سازی است و معلمان می‌توانند سهم‌‌‌الشرکه خود از صندوق را از طریق این سوپراپلیکیشن ببینند؛ علاوه بر آن پروتکل‌‌‌های متعددی داریم تا معلمان از این بستر خدمات متعدد و ارزشمندی داشته باشند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در حوزه ساماندهی شرکت‌ها و تعیین‌تکلیف شرکت‌های زیان‌ده اقداماتی برای بهبود اوضاع داشتیم؛ همچنین در اصلاح پرتفوی این اتفاق نظر حاصل شد که برآیند نظرات حداکثری سازمان‌ بر تشکیل هلدینگ صنعتی معدنی است.

وی افزود: همچنین در اصلاح پرتفوی بخش اعظم تصمیم‌‌‌ها مربوط به سرمایه‌گذاری در حوزه متانول و پتروشیمی‌‌‌ها بود که هر وقت تعدیل میزان سهم متانول مطرح می‌‌‌شد مقاومت‌‌‌هایی وجود داشت، اما با بررسی‌‌‌ها و برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های صورت‌گرفته مسیر سازمانی به اصلاح پرتفوی کل پتروشیمی‌‌‌ها حرکت کرد.

آغاز پروازهای هوایی اروان متعلق به فرهنگیان در ایام اربعین

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به صدور مجوز پروازهای خارجی هواپیمایی اروان متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان از فراهم شدن امکان زیارت اباعبدالله (ع) در ایام اربعین با این خط هوایی خبر داد.

حمیدرضا نجف‌‌‌پور‌کردی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تحقق سودآوری و خدمات‌‌‌رسانی هرچه بیشتر به فرهنگیان، از توسعه فعالیت‌‌‌های شرکت ‌‌‌هواپیمایی اروان خبر داد و اظهار کرد: یکی از وعده‌‌‌ها به جامعه فرهنگیان کشور که در قالب برنامه به هیات‌مدیره و هیات امنا ارائه شد خلق ارزش با استفاده از ظرفیت‌‌‌های راهبردی صندوق ذخیره بوده که آغاز فعالیت شرکت اروان و ارائه خدمات به فرهنگیان یکی از مصادیق آن است.

وی ادامه داد: در این مسیر شرکت هواپیمایی اروان با تلاش مجاهدانه همکاران و حمایت راهبردی سازمان هواپیمایی به طور رسمی مجوز پروازهای خارجی را دریافت کرد. مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: به دنبال این مجوز با رایزنی‌‌‌های انجام‌شده پرواز‌‌‌های ویژه ایام اربعین حسینی نیز در نظر گرفته شده است.

نجف‌‌‌پور‌کردی بیان کرد: سامانه‌‌‌ها و سازوکارها را طوری طراحی کردیم که این خدمت در وهله نخست برای فرهنگیان در نظر گرفته شود و آنها با خط پروازی متعلق به خودشان به زیارت بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) بروند.

 وی تاکید کرد: زمان شروع این پروازها با توجه به تراکم‌کاری بالا طی این چند روز آغاز و تا ۲۱ شهریور ماه ادامه دارد و همه این فرآیندها تابع ملاحظات و الزامات بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری است.