مخالفان سرسخت هفته کاری ۵روزه‌‌‌ چه کسانی هستند؟

به گزارش وال‌استریت ژورنال، گروه غیرمنتظره‌‌‌ای از کارکنان، پیشتاز مقاومت در برابر هفته‌‌‌های کاری پنج‌روزه شده‌‌‌اند: مدیران رده بالا. این روزها فشار شرکت‌ها برای بازگشت حضوری کارکنان به دفاتر کار بیشتر شده، اما تحقیقات جدید موسسه مک‌‌‌کینزی نشان می‌دهد گروه تاثیرگذاری از مدیران ارشد هستند که به‌‌‌شدت بر دورکاری تاکید دارند. این مدیران که اکثرا متخصص هستند، از طرف شرکت‌های رقیب، با وعده دورکاری جذب می‌‌‌شوند و با اینکه تعدادشان کم است، می‌توانند نفوذ زیادی در سازمان‌های خود داشته باشند. مک‌‌‌کینزی با نظرسنجی از ۱۳‌هزار نیروی کار دفتری در شش کشور، به این نتیجه رسیده بزرگ‌ترین گروهی که به‌‌‌شدت بر دورکاری اصرار دارند، افرادی هستند که حقوق سالانه آنها بیش از ۱۵۰‌هزار دلار است. این گروه می‌‌‌گویند اگر مجبور باشند هر روز سر کار حاضر شوند، شغل فعلی خود را ترک می‌کنند و حتی حاضرند در ازای دورکاری، ۲۰‌درصد مزایای خود را هم از دست بدهند.

 

اندونزی به دنبال جذب تسلا

وزیر امور دریانوردی و منابع طبیعی اندونزی در کنفرانسی با موضوع صنعت نیکل، اعلام کرد این کشور دور جدیدی از طرح‌‌‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان خودروهای برقی را نهایی کرده است. دولت اندونزی همچنان در حال مذاکره با شرکت‌های بزرگی مثل تسلا و BYD است. اندونزی که بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیاست، در سال‌های اخیر سعی کرده با منابع غنی نیکل خود که برای ساخت باتری‌‌‌های خودروی برقی استفاده می‌شود، تولیدکنندگان خودروهای برقی را برای سرمایه‌گذاری در این کشور، اغوا و جذب کند. این در حالی است که برخی خودروسازان مانند BYD چین، برای سرمایه‌گذاری به تایلند که قطب خودروی منطقه است، روی آورده‌‌‌اند. قرار است مقامات اندونزی، در ابتدای ماه اوت با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در کالیفرنیا دیدار داشته باشند. این کشور چند سال است که خواهان راه‌‌‌اندازی کارخانه تسلا در خاک خود شده است.

 

افزایش هزینه سفرهای خارجی در نتیجه تورم در اروپا

طبق تحقیقات سایت‌Travel Money، افزایش هزینه مواد غذایی، عامل اصلی گران شدن سفرهای خارجی برای اروپایی‌‌‌ها در تابستان امسال، اعلام شده است. در بریتانیا، از هر ۱۰ والدینی که در نظرسنجی شرکت‌‌‌ کرده‌‌‌اند، ۹ نفر گفته‌‌‌اند که در طول یک هفته، به طور میانگین ۳۱۰ پوند برای تفریح و صرف غذای فرزندان خود هزینه می‌کنند. این رقم قبلا ۱۴۵ پوند بود. پانزده کشور از ۱۶ کشور اروپایی که وارد تعطیلات تابستانی شده‌‌‌اند، با افزایش هزینه‌‌‌های مواد غذایی و تفریح مواجهند و بیشترین افزایش هزینه‌‌‌ها مربوط به ترکیه و بلغارستان است که همواره جزو کشورهای ارزان برای سفر محسوب می‌‌‌شدند. تورم ترکیه، هزینه‌‌‌های سفر به مارماریس را نسبت به سال گذشته دو برابر بیشتر کرده است. همچنین جزایر ایبزا و لانزاروته در اسپانیا، شهر پورک در کرواسی، و کرت در یونان، گران‌‌‌ترین مقاصد گردشگری در تابستان امسال اعلام شده‌‌‌اند. هزینه روزانه گردشگرانی که امسال به ایبزا سفر می‌کنند، ۵۶‌درصد بیشتر از سال گذشته است.