بختیارخلج با بیان اینکه تزریق ارزش‌‌‌های بی‌‌‌پایه غربی و بمباران ملت با اخبار غلط و نادرست از مهم‌‌‌ترین نیرنگ‌‌‌های دشمن در زمان کنونی است، گفت: مردم و مسوولان هوشیار هستند و با حضور خود در صحنه‌‌‌های مختلف انقلاب مکر و حیله‌‌‌های دشمن را بی‌‌‌اثر کرده‌‌‌اند. مشاور وزیر تعاون افزود: زنان می‌‌‌توانند در مسیر قرب‌الهی و برای پیشرفت خانواده و جامعه نقش‌‌‌آفرین باشند و باید گفت پدران و مادران مهم‌‌‌ترین نقش را در تعلیم و تربیت برعهده‌‌‌ دارند.

بختیارخلج تأکید کرد: ساختار حوزه حوزه زنان و خانواده در زیرمجموعه‌‌‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از نمایندگان حاضر در تمامی دستگاه‌‌‌های تابعه استانی و ستادی ایجاد شده و با توجه به اینکه وزارتخانه مأموریت‌‌‌های مهمی در سیاست‌‌‌گذاری حوزه‌‌‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عهده‌‌‌دار است، این ساختار می‌‌‌تواند بازوی فکری وزارتخانه در تصمیم‌‌‌گیری، راهبری، نظارت و اجرایی‌‌‌کردن برنامه‌‌‌ها باشد. او تصریح کرد: پیشنهاد کرده‌‌‌ایم در برنامه‌‌‌های وزارتخانه بُرش زنان و خانواده نیز وجود داشته باشد تا از این ساختار حوزه زنان و خانواده برای تقویت و اثربخشی برنامه‌‌‌ها استفاده شود.

«زهرا رویتوند‌‌‌غیاثوند» مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در حوزه زنان و خانواده نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت بانوان شاغل در بانک اظهار کرد: ۱۹‌درصد شاغلان بانک توسعه تعاون را بانوان تشکیل می‌‌‌دهند و از ۷۲۳ نفر بانوان شاغل در بانک ۳۱۷ نفر در مناصب اجرایی، ۲۸۶ نفر مناصب مدیریتی و ۱۲۰ نفر در مناصب تخصصی مشغول هستند، همچنین ۷۰ درصد بانوان شاغل در بانک در شعبه، ۲۱ درصد در ستاد و ۹ درصد در مدیریت استان حضور دارند. او افزود: کمیته ویژه بانوان به دستور مدیرعامل بانک تشکیل شده است و مشکلات، معضلات، درخواست‌‌‌ها و نیازهای بانوان شاغل در بانک در این کمیته مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌‌‌گیرد و حداکثر تسهیل‌‌‌گری و چاره‌‌‌اندیشی برای مشکلات و مسائل در نظر گرفته می‌شود.

غیاثوند در خصوص گزارش اقدامات حوزه بانوان گفت: اعطای ۹ ماه مرخصی استعلاجی زایمان با حفظ حقوق و مزایا و پست سازمانی در ایام مذکور، اجرای قانون کاهش ساعات کاری مادران دارای فرزند ۶ سال، اعطای کمک هزینه مهدکودک به بانوان شاغل مطابق با ضوابط مربوطه، اعطای دورکاری به‌‌‌صورت یک‌‌‌روز در هفته به بانوان باردار و مادران دارای فرزند ۶سال و اجرای طرح‌‌‌های نیمه‌‌‌وقت یا سه‌‌‌چهارم وقت در خصوص بانوان شاغل متقاضی از جمله این اقدامات بوده است. در این نشست برخی معاونین مدیرعامل، جمعی از مدیران و رؤسای ادارات ستادی و بانوان شاغل در بانک در رده‌‌‌های مدیریتی، تخصصی و اجرایی نیز حضور داشتند.