آیدا میلانی در خصوص وضعیت بازار این صنف و تغییرات قیمتی با اشاره به کاهش چشمگیر تقاضا به دلیل افت قدرت خرید مردم به «ایلنا» گفت: امسال با توجه به رکود بازار، تقریبا هیچ واردکننده و تولیدکننده‎ای، افزایش قیمت چشمگیر نداشته است.

وی افزود: با این حال و به  دلیل اینکه تعداد مشتریان کم شده و فضای رقابتی در میان اعضا بالا رفته، همکاران به دلیل تعهدات مالی، کالای خود را با حداقل قیمت به دلیل رقابت بر سر جذب مشتری، عرضه می‌کنند.

میلانی ادامه داد: ماهیت شغل تزئینات داخلی ساختمان، فصلی است. در واقع فعالان صنف تزئینات داخلی ساختمان، بیشترین میزان فروش و درآمد خود را در شب عید دارند که از نیمه دی ماه آغاز می‌شود و تا نیمه اسفند ادامه دارد.

وی در توضیح نوع فعالیت این بخش صنفی گفت: اعضای اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان معمولا فروش کالاهایی از قبیل کاغذ دیواری، موکت، پارکت، لمینت، کفپوش، پرده‌های عمودی، افقی و پارچه‌ای را انجام می‌دهند که البته تمام محصولات باید با نصب، تحویل مشتری داده شود. به همین دلیل بعد از ۱۵ اسفند، ظرفیت انجام کار برای هر واحد صنفی تکمیل می‌شود.

میلانی با بیان اینکه عمده مواد مورد استفاده در این صنف وارداتی و بخشی از آنها تولید داخل است، گفت: واردات کاغذ دیواری که سال ۱۳۹۹ محدود شده بود، در حال حاضر انجام می‌شود و مشکلی ندارد. اما تولیدکنندگان داخلی با مشکلاتی برای تامین مواد اولیه و همچنین قطعی برق و گاز در ماه‌های اخیر مواجه شده‌اند. این وضعیت باعث شده در مواردی قیمت کاغذ دیواری تولید داخل از وارداتی بیشتر شود.

وی همچنین با بیان اینکه خدمات این صنف چون در سبد خانوار جزو اولویت‌های اصلی نیست، نرخ نامه ندارد، گفت: اگر مصرف‎‎کننده شکایت داشته باشد می‌تواند به اتحادیه مراجعه کند و بر اساس نرخ متوسط منطقه به آن رسیدگی می‎شود.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان تهران در پایان یکی از مشکلات اصلی حال حاضر اصناف را نوسانات نرخ ارز عنوان و بر لزوم تثبیت نرخ ارز تاکید کرد.