علیرضا عباسی در خصوص وضعیت تقاضای بازار شب عید مبل و مصنوعات چوبی‌ گفت: بازار شب عید در حوزه فروش و تعمیرات مبل به شدت اوضاع بدی را از لحاظ وجود تقاضا سپری می‌کند. وی افزود: هم اکنون هیچ مشتری در بازار وجود ندارد، زیرا به دلیل نوسانات ارزی و رشد قیمت دلار، قیمت نهایی محصولات به شدت بالا رفته و مردم قدرت خرید ندارد. عباسی ضمن اشاره به این نکته که اکثر خریداران این محصولات، طبقه متوسط جامعه هستند، گفت: با کاهش قدرت خرید، مردم به جای تهیه لوازم نو به تعمیرات روی می‌آورند، اما در همان حوزه نیز به اندازه‌ای پارچه و فوم گران شده است که حتی تعمیر هم صرفه اقتصادی ندارد.رئیس اتحادیه درودگران و مبل‎سازان تهران در ادامه به معضل تامین مواد اولیه پرداخت و گفت: بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان در شرایط فعلی، تامین مواد اولیه است. هنگامی که به بهانه حمایت از تولید ملی از واردات مواد اولیه موردنیاز ممانعت به عمل می‌آید، تامین‎کنندگان داخلی که هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد کیفی و قیمت‎گذاری آنها وجود ندارد، بازار خود را انحصاری می‌بینند و هر قیمتی که بخواهند، روی کالا می‌گذارند.

وی به حضور گستره دلالان در شرایط فوق اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر تعداد زیادی دلال و واسطه نیز در چرخه رسیدن مواد اولیه به تولیدکنندگان حضور دارند که باعث افزایش پله‌ای قیمت مواد اولیه می‌شوند.رئیس اتحادیه درودگران و مبل‎سازان تهران تصریح کرد: این موضوعات در کنار تاثیرپذیری قیمت از نوسانات صعودی نرخ ارز، باعث می‌شود که مواد اولیه با قیمت بالایی به دست مصرف‌کننده برسد.عباسی همچنین اظهار کرد: همین موضوع، باعث شده که قیمت مبل در کمتر از یک سال گذشته، بیش از ۱۰۰‌درصد رشد داشته باشد. حال اگر اراده‎ای برای شکستن این بازار انحصاری و تسهیل ورود مواد اولیه برای تامین نیاز تولیدکنندگان وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات کاهش می‌باید.این فعال صنعت مبلمان یادآور شد: صنعت مبلمان یکی از صنایع زودبازده است که حدود ۶۰‌هزار واحد صنفی و ۲‌هزار واحد صنعتی در حوزه مبلمان در آن مشغول به کار هستند و ۱۰‌درصد از اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: نتیجه کمبود یا در دسترس نبودن مواد اولیه، افزایش قیمت مبلمان برای مصرف‌کننده نهایی است.رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان تهران معتقد است: با رفع انحصار در تامین مواد اولیه، صنعت مبلمان جهش تولید و اشتغال را تجربه خواهد کرد.عباسی با اشاره رونق تولید مبل در کشور گفت: در حال حاضر سالانه ۷۰ میلیون دلار صادرات داریم و با توجه به ظرفیت‌‌‌های موجود در این صنعت امیدواریم این آمار را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم، اما وجود واسطه بین تامین‌کننده مواد اولیه و تولیدکننده محصول نهایی باعث افزایش قیمت این کالا شده است. رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان در پایان گفت: در صورت واردات مواد اولیه و همچنین حمایت از تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی و نظارت بر آنها قیمت‌ها اصلاح خواهند شد.