عکس یادداشت 25 copy

بنابراین در شرایط فعلی، داشتن یک روایت روشن از هر بنگاه اقتصادی، صنعتی، تولیدی و ... یک امر مهم و غیر‌قابل انکار بوده و ایجاد یک تصویر روشن و درست از فعالیت‌‌‌های آن برای تمامی بخش‌‌‌ها از عموم جامعه گرفته تا ذی‌نفعان درون‌سازمانی همتی بالا را می‌‌‌طلبد که تنها با تکیه بر خرد جمعی آن مجموعه شکل خواهد گرفت؛ چراکه با گذر زمان و تغییر نسل، در صورت نبود یک روایت روشن از فلسفه وجودی سازمان، ممکن است این روایت و تصویر، دستخوش تغییر شود.

از سوی دیگر با توجه به قدرت رسانه‌‌‌های جهانی و اثراتی که می‌توانند در ثبت تصویر فعالیت‌‌‌های یک مجموعه داشته باشند و گاهی اوقات آگاهانه به سمت تغییر و دورکردن اذهان عموم جامعه بروند و نهایت، یکپارچگی سرمایه‌‌‌های انسانی آن مجموعه از روایت واقعی آن سازمان دور شود، بنابراین لزوم ثبت یک روایت و برند مشخص از سازمان به شدت احساس می‌شود.

در واقع می‌توان گفت، روایت صحیح و ثبت برند می‌تواند بینش و شاکله اصلی را که بر اساس آن مجموعه بنیان گذاشته شده نشان دهد. در این میان یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی که امروز با نام و برند آن آشنایی داریم بعد از گذشت ۳۰ سال از بهره‌‌‌برداری آن، به عنوان یکی از برندهای مطرح در صنعت کشور و منطقه شناخته شده و زیرمجموعه‌‌‌های آن نیز مانند هلدینگ فولاد متیل نیز که بنیاد آن همزمان با راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه گذاشته شد، تا به امروز در تلاش بوده‌‌‌اند تا ضمن ایجاد رضایتمندی برای مشتری، برندی مطرح در کشور و منطقه داشته باشند. امروز نیز می‌‌‌بینیم با گذشت ۳۰ سال از افتتاح و راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه که ساخت، بهره‌‌‌برداری و توسعه آن تاریخش را رقم زده، از ابتدای امر نگاه توسعه‌‌‌ای و آبادانی کشور در مدیریت این مجموعه حاکم بوده و به دنبال آن نیز هلدینگ فولاد متیل هم با هدف پیشبرد توسعه، بنیادش گذاشته شد تا محصولات فولاد مبارکه را در سراسر کشور به فروش برساند و تمامی صنعتگران، از واحدهای بزرگ گرفته تا صنایع خرد، را از محصولاتش بهره‌‌‌مند گرداند. حال دغدغه‌‌‌ای که امروز وجود دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، تعریف روشن و واقعی از جایگاه صنعت فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن است تا جامعه نیز ضمن آشنایی با این برند بزرگ، با دید باز و به‌ دور از ابهام به آن بنگرد. در مجموع می‌توان گفت، آنچه منجر به داشتن برند سازمانی موفق ‌‌‌می‌شود، شناخت صحیح و روشن جامعه از آن مجموعه است که جز با یکپارچگی در میان شاکله‌‌‌های اصلی مجموعه به وجود نخواهد آمد و به عموم مخاطبان منتقل نخواهد شد.