محسن محمدی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین در ادامه این جلسه گفت: هلدینگ صنایع عمومی تامین یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی کشور است که علاقه زیادی به توسعه کسب و کار دانش‌بنیان دارد و این هلدینگ در عرصه‌‌‌‌‌های مختلف فعالیت می‌کند. وی ادامه داد: بخش بزرگ فعالیت ما در حوزه کشاورزی و دامپروری است و در کنار آن صنایع لوازم خانگی، الکترونیکی و سلولزی را هم داریم از این رو از شرکت‌ها و متخصصان این امر که امکان همکاری مشترک دارند استقبال می‌‌‌‌‌کنیم و تمایل به همکاری مشترک با آنها داریم.

وی با بیان اینکه ما بخشی از زیست بوم فناورانه ایران هستیم افزود: در ایران حدود ۸‌هزار شرکت دانش‌بنیان، ۱۷۴۰ شرکت خلاق، ۱۷۰ شرکت شتابدهنده فناوری و ۳۵۰ مرکز نوآوری داریم، همچنین ۶۵ صندوق خطر‌پذیر پژوهشی و فناوری نیز در کشور داریم. فناوری‌های راهبردی متمرکز در ایران حوزه اقتصاد دانش‌‌‌‌‌بنیان، حوزه اقتصاد دیجیتال هوشمند سازی، حوزه اقتصاد حمل‌ونقل، حوزه زیست فناوری، حوزه نانو، حوزه محیط‌زیست، حوزه فناوری شناختی، حوزه آب و انرژی، حوزه فتونیک لیزر، حوزه گیاهان دارویی و حوزه سلول‌های بنیادی است که ما به برخی از آنها ورود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مثلا اصلاح نژاد و ژنتیک دام‌ها و حوزه هوشمندسازی پایش دام، مقاوم‌‌‌‌‌سازی دام‌های بومی، فناوری دانش‌بنیان، حوزه لبنی از جمله محصولات فرعی و سایر محصولات لبنیات و بحث کشت هیدروپونیک و مکمل‌‌‌‌‌های غذایی دام است که علاقه‌مند هستیم از ایده‌‌‌‌‌های جدید استقبال کنیم و دستاوردهای خودمان را به اشتراک بگذاریم. همچنین در حوزه لوازم‌خانگی و بخش‌های دانش‌بنیان که انجام داده‌ایم شامل تلویزیون‌‌‌‌‌های هوشمند، دستگاه ضدعفونی‌کننده هوای خانگی و صنعتی، عینک چند بعدی برای درمان تنبلی چشم کودکان و... است.

محمدی با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی کشور فعال هستیم و همکاری با شرکت‌های روسی اهمیت زیادی دارد افزود: ما به دنبال تکمیل زنجیره ارزش هستیم که از همکاری در این زمینه استقبال می‌‌‌‌‌کنیم. در حوزه کشت و زراعت، تامین نهاده‌‌‌‌‌های دامی، در حوزه صنعت دامپروری تولید شیر خام، کارخانه‌های  صنایع تبدیلی لبنی، زنجیره ارزش و لوازم خانگی و الکترونیکی نیز تمایل بر همکاری داریم. وی تاکید کرد: پیشنهاد ما برای همکاری در سه بخش تحقیق، توسعه و مشارکت برای تکمیل زنجیره ارزش و فعال‌سازی ظرفیت‌‌‌‌‌های موجود و توسعه واحدهای جدید با جذب سرمایه‌‌‌‌‌های روسی و کشت فراسرزمینی با توجه به اقلیم کشور روسیه است.

همچنین ریمایگا مدیر هیات حاضر از دانشگاه اسکلکوو مسکو در این جلسه گفت: هدف اصلی ما از این جلسه و دیدار از ایران بررسی منافع مشترک است و اینکه چه پتانسیل‌‌‌‌‌هایی در این حوزه‌ها وجود دارد که بر آن متمرکز شویم.مجموعه ما تجارب متعدد و گسترده بانکی، صنایع ‌آی تی و نفت و گاز دارد. ما دو هدف در حوزه علم و فناوری اطلاعات داریم که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم.

مدیرهیات حاضر از دانشگاه اسکلکوو مسکو گفت: خوشحال می‌‌‌‌‌شویم ایده‌ها و  نظرات را به اشتراک بگذاریم و ارتباطات موثر را ایجاد کنیم که بتوانیم ارتباطات اقتصادی و فرهنگی را ایجاد و توسعه دهیم و خوشحالیم روابط عمیق و گسترده بین دو کشور ایجاد شود.